Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mühendisliğinde Membran Prosesler | CEM 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile membran teorisi, teknolojisi, membran çeşitleri, arıtma mekanizması, Çevre Mühendisliğinde uygulamaları, membran teknolojisinin kullanımında işletme ve çevre problemleri gibi konuların anlatılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Membran teorisi ve teknolojisi, Membranların arıtma mekanizması, Membran hazırlama metotları, Membran proses tipleri, Çevre Mühendisliğinde Membran uygulamaları vb. konular. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Membran teorisi, teknolojisi konularında detaylı bilgi kazandırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Çevre Mühendisliğinde Membran uygulamaları becerilerini kazandırmak | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Membran teorisi ve teknolojisi | |
2 | Membranların arıtma mekanizması | |
3 | Membran hazırlama metotları | |
4 | Membran modül dizaynı ve karakteristikleri | |
5 | Membranlarda kütle transferi, Konsantrasyon polarizasyonu | |
6 | Membran proses tipleri (mikrofiltrasyon; ultrafiltrasyon; nanofiltrasyon; pervaporasyon; gaz permeasyonu) | |
7 | Membran proses tipleri (diyaliz; elektrodiyaliz; ters ozmos; sıvı membranlar; biyolojik membran ilkeleri; yeni teknikler) | |
8 | Membran proseslerin sınıflandırılması | |
9 | Suların arıtılmasında membran uygulamaları | |
10 | Atıksuların arıtılmasında membran uygulamaları | |
11 | Endüstriyel atık suların entegre arıtımında membran teknolojisi | |
12 | Çevre Mühendisliğinde membranların potansiyel kullanımı | |
13 | Çevre Mühendisliğinde membranların potansiyel kullanımı | |
14 | Membran kullanımının ekonomisi ve maliyeti |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Metcalf&Eddy, Wastewater Engineering Treatment Disposal Reuse, 1991. 2) Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Publisher, 1996. 3) Membrane technology in water and wastewater treatment/ ed. P. Hillis, Cambridge, UK: Royal Society of Chemistry, 2000. 4) R.D. Noble, S.A. Stern, Membrane Separations Technology: Principles and Applications. |
Ders Kaynakları | Ulusal ve Uluslar arası dergilerde yer alan makaleler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Membran teorisi, teknolojisi konularında detaylı bilgi kazandırmak | ||||||
2 | Çevre Mühendisliğinde Membran uygulamaları becerilerini kazandırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |