Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küresel İklim Değişimleri | CEM 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Küresel ısınma ve iklim değişimleri süreçlerinin anlaşılması, etkilerinin ve gelecek projeksiyonlarının oluşturulması ve çözüm önerilerinin üretilmesi amaçlanmaktadır... |
Dersin İçeriği | Genel kavramlar. Atmosfer yapısı. Dünya iklimleri. Dünya tarihindeki iklim değişimleri. Sera etkisi. İklimin ve iklim değişimlerinin doğal ortam, ekosistemler, biyoçeşitlilik, su kaynakları, buzullar, insan sağlığı, tarım ve afetler üzerine etkileri. İklim değişimlerinin Dünya ve Türkiye üzerindeki etki ve görünürlükleri. Çözüm önerileri. Alınan ve alınması gereken önlemler. Uluslararası çalışmalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atmosferin yapısı ile ilgili bilgi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sera etkisi ile küresel ısınmanın nedenlerini ve sonuçlarını kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
3 | İklimlerin değişimerini ve etkilerini öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Küresel ısınmanın sonuçlarını kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Yeni önlemler ve gelecek senaryoları üretir | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Genel tanımlar | |
2 | Atmosferin yapısı | |
3 | İklimin genel ekosistem etkileri, | |
4 | Dünya üzerindeki iklimler | |
5 | İklim değişimlerinin nedenleri | |
6 | İklim değişimlerinin tarihsel gelişimi | |
7 | Sera etkisi,Sera gazları | |
8 | İklim değişimleri ve doğal kaynaklar | |
9 | İklim değişimlerinin mevcut ve olası etkileri, | |
10 | İklim değişimlerinde gelecek senaryoları | |
11 | Önlemler | |
12 | Çözüm önerileri, Uluslararası çalışmalar | |
13 | Öğrenci semineri | |
14 | Öğrenci semineri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - S. Erinç, Klimatoloji ve Metodları, İstanbul, 1989. - Al Gore, "Tercih Sizin" ,EKOIQ ayınları, 2008 - Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Tarım Bakanlığı ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarının raporları - Akademik makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atmosferin yapısı ile ilgili bilgi kazanır, | ||||||
2 | Sera etkisi ile küresel ısınmanın nedenlerini ve sonuçlarını kavrar, | ||||||
3 | İklimlerin değişimerini ve etkilerini öğrenir, | ||||||
4 | Küresel ısınmanın sonuçlarını kavrar | ||||||
5 | Yeni önlemler ve gelecek senaryoları üretir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Proje / Tasarım | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |