Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Robotik | MTI 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RECEP KOZAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musta Eroğlu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Robotik bilim dalı hakkında genel bilgiler vermek, Robot mekaniğini incelemek, Robot kontrolu ve ileri kontrol algoritmalarını anlatmak, Robot programlama dilleri hakkında genel bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği | Giriş, Robotların sınıflandırılması, Robot kolu kinematiği ve dinamiği, Yörünge planlama, Robot kontrolu, Sensörler, Robot programlama dilleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Robot bilimi hakkında temel bilgileri açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Robot kinematiğini yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Robot dinamiğini yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Robot yörüngesi oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Robot kontrolunu yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Robot kontrol algoritmalarını karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
7 | Robot sensörlerini sınıflandırabilir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Robotiğe giriş, tanımlar, genel bilgiler | |
2 | Robotların sınıflandırılması, eklem yapılarının incelenmesi | |
3 | Robot kolu kinematiği | |
4 | Robot kolu dinamiği | |
5 | Robot dinamik denklemlerinin çıkarılması | |
6 | Robotlarda yörünge planlaması | |
7 | Robot kontrolu | |
8 | Robot kontrolunda ileri algoritmalar | |
9 | Vize sınavı | |
10 | Robotlarda kullanılan sensörler | |
11 | Robotlarda kullanılan motorların seçimi | |
12 | Robotlarda görme olayı | |
13 | Robot programlama dilleri | |
14 | Robotlarda görev planlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof.Dr. Recep Kozan, Robotik Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Koivo, J., Fundamentals for Control of Robotic Manipulators. [4] Lee, C.,S.,G., Robotics-Control,Sensing;Vision and Intelligence. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Robot bilimi hakkında temel bilgileri açıklayabilir | 3 | 4 | 4 | ||
2 | Robot kinematiğini yorumlayabilir | 4 | 3 | 3 | ||
3 | Robot dinamiğini yorumlayabilir | 4 | 4 | 3 | ||
4 | Robot yörüngesi oluşturabilir | 3 | 4 | 4 | 3 | |
5 | Robot kontrolunu yorumlayabilir | 4 | 4 | 4 | ||
6 | Robot kontrol algoritmalarını karşılaştırabilir | 3 | 4 | 4 | 3 | |
7 | Robot sensörlerini sınıflandırabilir | 4 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |