Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Bilgisayar Destekli Tasarım | MTI 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin ileri seviyede öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Temel bilgiler, Tasarım kavramı, Tasarımın adımları, Bilgisayar destekli tasarımda kullanılan teknikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tel kafes modelleme yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Yüzey modelleme yapabilir. | Anlatım, | |
3 | Basit katı geometrilerini kullanarak katı modelleme yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Sınır temsili yöntemini kullanarak katı modelleme yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Unsur tabanlı katı modelleme yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Doğru ve eğrilerin parametrik modelini hazırlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarıma giriş | |
2 | Bilgisayar destekli tasarım ve imalat ve tarihçesi | |
3 | Tasarım adımlarının incelenmesi | |
4 | Bilgisayar destekli tasarımda kullanılan ana komutlar | |
5 | Sınırlamalar | |
6 | Katı modellemeye giriş | |
7 | Yükseltme ve döndürme yöntemleri | |
8 | 2 kesit arası katı model oluşturma yöntemi | |
9 | Sürükleme yöntemi | |
10 | Sarmal sürükleme yöntemi | |
11 | Köşe yuvarlama, pah kırma ve delik delme yöntemi | |
12 | Dairesel ve dikdörtgensel çoğaltma | |
13 | Aynalama ve budama yöntemi | |
14 | Bilgisayar destekli tasarım örneği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] CAD/CAM theory and practice / İbrahim Zeid [2] CADCAM : principles, practice and manufacturing management / Chris McMahon, Jimmie Browne [3] Principles of CAD/CAM/CAE systems / Kunwoo Lee |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tel kafes modelleme yapabilir. | |||||
2 | Yüzey modelleme yapabilir. | |||||
3 | Basit katı geometrilerini kullanarak katı modelleme yapabilir. | |||||
4 | Sınır temsili yöntemini kullanarak katı modelleme yapabilir. | |||||
5 | Unsur tabanlı katı modelleme yapabilir. | |||||
6 | Doğru ve eğrilerin parametrik modelini hazırlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 16 |
2. Ödev | 16 |
3. Ödev | 18 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |