Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Bilgisayar Destekli Tasarım MTI 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT ÖZSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin ileri seviyede öğretilmesi
Dersin İçeriği Temel bilgiler, Tasarım kavramı, Tasarımın adımları, Bilgisayar destekli tasarımda kullanılan teknikler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tel kafes modelleme yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Yüzey modelleme yapabilir. Anlatım,
3 Basit katı geometrilerini kullanarak katı modelleme yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Sınır temsili yöntemini kullanarak katı modelleme yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Unsur tabanlı katı modelleme yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Doğru ve eğrilerin parametrik modelini hazırlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasarıma giriş
2 Bilgisayar destekli tasarım ve imalat ve tarihçesi
3 Tasarım adımlarının incelenmesi
4 Bilgisayar destekli tasarımda kullanılan ana komutlar
5 Sınırlamalar
6 Katı modellemeye giriş
7 Yükseltme ve döndürme yöntemleri
8 2 kesit arası katı model oluşturma yöntemi
9 Sürükleme yöntemi
10 Sarmal sürükleme yöntemi
11 Köşe yuvarlama, pah kırma ve delik delme yöntemi
12 Dairesel ve dikdörtgensel çoğaltma
13 Aynalama ve budama yöntemi
14 Bilgisayar destekli tasarım örneği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] CAD/CAM theory and practice / İbrahim Zeid
[2] CADCAM : principles, practice and manufacturing management / Chris McMahon, Jimmie Browne
[3] Principles of CAD/CAM/CAE systems / Kunwoo Lee
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Tel kafes modelleme yapabilir.
2 Yüzey modelleme yapabilir.
3 Basit katı geometrilerini kullanarak katı modelleme yapabilir.
4 Sınır temsili yöntemini kullanarak katı modelleme yapabilir.
5 Unsur tabanlı katı modelleme yapabilir.
6 Doğru ve eğrilerin parametrik modelini hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 16
2. Ödev 16
3. Ödev 18
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 3 20 60
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6