Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cad/Cam | MTI 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli tasarım ve imalatın temel seviyede öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Temel bilgiler, tasarım kavramı, tasarımın adımları, imalat kavramı ve uygulama prensipleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar donanım bilgisi edinir | ||
2 | Tel kafes modelleme tekniklerini uygulayabilir | ||
3 | Yüzey modelleme tekniklerini uygulayabilir | ||
4 | Katı modelleme tekniklerini uygulayabilir | ||
5 | NC, CNC ve DNC sistemlerini açıklayabilir | ||
6 | G kodları kullanarak takım yolu hesaplayabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarıma giriş | |
2 | Bilgisayar destekli tasarım ve imalat ve tarihçesi | |
3 | Tasarım adımlarının incelenmesi | |
4 | Bilgisayar destekli tasarım ve imalatta kullanılan bilgisayar sistemleri | |
5 | Geometrik modelleme ye giriş | |
6 | Tel kafes, yüzey ve katı modelleme | |
7 | Katı modelleme teknikleri | |
8 | Bilgisayar destekli imalata giriş | |
9 | Bilgisayar destekli imalatta kullanılan yazılımlar | |
10 | NC, CNC ve DNC. G kodlarına giriş | |
11 | Bilgisayar destekli imalatta kullanılan terimler | |
12 | G Kodları ile programlama örneği 1 | |
13 | G Kodları ile programlama örneği 2 | |
14 | G Kodları ile programlama örneği 3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] CAD/CAM theory and practice / İbrahim Zeid [2] CADCAM : principles, practice and manufacturing management / Chris McMahon, Jimmie Browne [3] Principles of CAD/CAM/CAE systems / Kunwoo Lee |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar donanım bilgisi edinir | |||||
2 | Tel kafes modelleme tekniklerini uygulayabilir | |||||
3 | Yüzey modelleme tekniklerini uygulayabilir | |||||
4 | Katı modelleme tekniklerini uygulayabilir | |||||
5 | NC, CNC ve DNC sistemlerini açıklayabilir | |||||
6 | G kodları kullanarak takım yolu hesaplayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |