Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzay Teknolojileri ve Ekonomi (Sektör Dersi) ENJ 582 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Uzay teknolojileri konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve bu teknolojinin ülke ekonomisine faydasını öğretmek.

Dersin İçeriği

Uzay nedir, uzay teknolojileri, uzay araçları,  uzay araçlarının fırlatılması, roketler, uzay ekonomisi, spin-off'lar, uzay ajansları. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uzay nedir, uzay ortamı, radyasyon hakkında bilgiler
2 Uzay teknolojileri, yörüngeler, uzay araçları (temel bilgiler)
3 Uzay ajansları ve ortak projeler
4 Ticari firmalar (Uydu ve roket üreticileri)
5 Haberleşme Uyduları, operatörler ve ITU
6 Astronomi ve uzay teleskopları
7 Uzay araçlarının fırlatılması, fırlatıcılar, fırlatma merkezleri (launch pads)
8 Uzay araçlarının fırlatılması, fırlatıcılar
9 ar ve fırlatma merkezleri (launch pads)
10 Uzay ekonomisi ve uzay turizmi
11 Dünya'daki ve Türkiye'deki Uzay ekonomisi
12 Astronotlar, Kozmonotlar, Taykonotlar, Robonotlar
13 Uzay ekonomisinin topluma ve sektörlere katksı (spin-offs)
14 Uzay Hukuku ve BM Uzay Ofisi ve faaliyetleri
Kaynaklar
Ders Notu

Ders Notları

Ders Kaynakları

1. Rudolf X. Meyer, Elements Of Space Technology For Aerospace Engineers, 1999 , Academic
Press, London, UK.
2. Wilfried Ley/Klaus Wittmann/Willi Hallmann (Editors), Handbook of Space Technology,
2009, John Wiley & Sons, Ltd.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 48 768
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 48 768
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Toplam İş Yükü 1559
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 62,36
Dersin AKTS Kredisi 6