Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uydu Sistemleri Tasarımı | ENJ 574 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok
|
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEDİM SÖZBİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Takım çalışması halinde tanımlanmış görev ve isterleri doğrultusunda belirlenmiş kısıtları da dikkate alarak bir uydu yapısal, ısıl ve itki sistemi tasarımını gerçekleştirmek üzere gerekli bilgi ve yetenekleri geliştirmektir. Bu derste uydunun yapısal, ısıl ve itki sistemi tasarımının nasıl yapılacağını öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Giriş, Uydular ve çeşitleri, Uyduların Çalışma Prensibleri, Uydu Yapısalı (Mekanik), Uydu Isıl Kontrolu, Uydu itki Sistemi, Güç Ssistemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uydular ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tasarlama ve sonuçlarını analiz etme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Uydu Yapıları, itki konularında tasarım ve analiz yapma becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Isıl Kontol tasarım ve analiz yapma becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Güncel ve teknolojik konulara ilişkin bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Uydu sistemleri ile ilgili tasarım ve analiz yapma konusunda beceri kazanma | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Uydular ve Çeşitleri | |
3 | Uyduların Çalışma Prensibleri | |
4 | Uyduların Çalışma Prensibleri | |
5 | Uydu Yapıları | |
6 | Uydu Yapıları | |
7 | Uydu Yapıları | |
8 | Uydu ısıl kontrolu | |
9 | Uydu Isıl Kontrol | |
10 | Uydu Isıl Kontrol | |
11 | Uydu Isıl Kontrol | |
12 | Uydu İtki Sistemi | |
13 | Uydu İtki Sistemi | |
14 | Güç Sistemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Nedim SÖZBİR |
Ders Kaynakları | 1. Space Mission Analysis and Design, James R. Wertz and Wiley, J. Larson, eds.,ISBN 978-1881883104, 1999. 2. Elements of Spacecraft Design, Charles D Brown, AIAA Education Series, 2003. 3. Space Vehicle Design, Michael D. Griffin, James R. French, AIAA Education Series, 2004. 4. Design of Geosynchronous Spacecraft, B.N. Agrawal, Prentice -Hall Inc NJ 07632, 1986.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uydular ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma | |||||
2 | Tasarlama ve sonuçlarını analiz etme becerisi | |||||
3 | Uydu Yapıları, itki konularında tasarım ve analiz yapma becerisi | |||||
4 | Isıl Kontol tasarım ve analiz yapma becerisi | |||||
5 | Güncel ve teknolojik konulara ilişkin bilgi sahibi olma | |||||
6 | Uydu sistemleri ile ilgili tasarım ve analiz yapma konusunda beceri kazanma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 70 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |