Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik Elemanların Isıl Kontrolü | ENJ 570 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEDİM SÖZBİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gelişen teknoloji ile elektronik elemanların kullanılması yaygın hale gelmiştir. En küçük elektronik elemandan uzay araçlarına kadar pek çok yerde bu elemanlar kullanılmaktadır. Bunların güvenilir şekilde çalışması ve fonksiyonları tam yapabilmeleri için uygun ısıl kontrolün yapılması gerekir. Bu ders bu elemanlarda ısıl kontrolün nasıl yapılacağını öğretmektedir. |
Dersin İçeriği | Elektronik Elemanların Isıl Tasarımına Giriş, Isı Transferi Çeşitleri, Elektronik Elemanların Üretimi, Elektronik Elemanların Isı Yayımı, Isıl Çevre Elektronik Elemanlarda Isı İletimi, Elektronik Elemanlarda Akışkanlar Dinamiği, Elektronik Elemanlarda Taşınımla Isı Transferi, Elektronik Elemanlarda Işınımla Isı Transferi, Faz Değişimi ile Isı Transferi, Uydu ve Uzay Araçlarında Elektronik Soğutma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektronik elemanlarda ısı iletimini hesabı yapar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Elektronik sistemlerinde ısı taşınımı hesabı yapar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Elektronik sistemlerinde ışınımla ısı transferi hesabı yapar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Faz Değişimi ile ısı transferi hesabı yapar | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Uydu elektronik sistemlerinde ısı transferi hesabı yapar | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Uydu elektronik sistemlerin ısıtılması ve soğutulması ile ilgili tasarım yapar | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektronik Elemanların Isıl Tasarımına Giriş | |
2 | Isı Transferi Çeşitleri | |
3 | Elektronik Elemanların Üretimi | |
4 | Elektronik Elemanların Isı Yayımı | |
5 | Isıl Çevre | |
6 | Elektronik Elemanlarda Isı İletimi | |
7 | Elektronik Elemanlarda Akışkanlar Dinamiği | |
8 | Elektronik Elemanlarda Akışkanlar Dinamiği | |
9 | Elektronik Elemanlarda Taşınımla Isı Transferi | |
10 | Elektronik Elemanlarda Taşınımla Isı Transferi | |
11 | Elektronik Elemanlarda Taşınımla Isı Transferi | |
12 | Faz Değişimi ile Isı Transferi | |
13 | Faz Değişimi ile Isı Transferi | |
14 | Uydu ve Uzay Araçlarında Elektronik Soğutma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yrd.Doç.Dr. Nedim SÖZBİR, Elektronik Elemanların Isıl Kontrolü Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. Fundamentals of Heat Transfer, Frank P. Incropera and David P. DeWitt, W’ley, NY, 1981. 2. Thermal Design of Electronic Equipment.Ed. Ralph Remsburg Boca Raton: CRC Press LLC, 2001. 3. Heat Transfer, Yunus Çengel, McGraw-Hill, NY, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektronik elemanlarda ısı iletimini hesabı yapar | |||||
2 | Elektronik sistemlerinde ısı taşınımı hesabı yapar | |||||
3 | Elektronik sistemlerinde ışınımla ısı transferi hesabı yapar | |||||
4 | Faz Değişimi ile ısı transferi hesabı yapar | |||||
5 | Uydu elektronik sistemlerinde ısı transferi hesabı yapar | |||||
6 | Uydu elektronik sistemlerin ısıtılması ve soğutulması ile ilgili tasarım yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 20 | 0 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 0 | 50 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |