Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Isı Taşınımı | ENJ 565 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KEMAL ÇAKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojinin hızla gelişmesi ve enerji üretimi gereksiniminin artması ile ısı transferinin lisans üstü öğrenimde daha kapsamlı şekilde anlatılması gerekmektedir. Isı transferinin bir modu olan taşınım, ısı ve enerji sektöründe hatta elektronik sahadaki gelişmelerde dolayı giderek önem kazanmıştır. Bu dersin amacı ısı taşınımı konusunda bilgi sahibi olunması sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Isı Transferinin Temelleri, Isı Taşınımı Denklemleri, Kanallarda Laminer Isı Transferi, Laminer and Turbulans Sınır Tabakalar, Kanallarda Turbulanslı Akış, Turbülanslı Akışta Zorunlu Isı Taşınımı, Kanallarda Kararsız Zorunlu Isı Taşınımı, Doğal Isı Taşınımı, Kaynama ve Yoğuşma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kararlı durum için ısı taşınımı ilgili hesaplar yapar | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Laminer ısı transferi ile ilgili hesaplar yapar. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Türbülans ısı transferi ile ilgili hesaplar yapar | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kararsız zorunlu ısı taşınımı ile ilgili hesap yapar | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kaynama ve yoğuşma ile ilgili hesaplar yapar | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
6 | Isı taşınımının ile ilgili tasarım çalışması yapar | Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isı Transferinin Temelleri | |
2 | Isı Taşınımı Denklemleri | |
3 | Isı Taşınımı Denklemleri | |
4 | Kanallarda Laminer Isı Transferi | |
5 | Kanallarda Laminer Isı Transferi | |
6 | Laminer veTürbülans Sınır Tabakalar | |
7 | Laminer ve Türbülans Sınır Tabakalar | |
8 | Kanallarda Türbülanslı Akış | |
9 | Kanallarda Türbülanslı Akış | |
10 | Kanallarda Kararsız Zorunlu Isı Taşınımı | |
11 | Kanallarda Kararsız Zorunlu Isı Taşınımı | |
12 | Doğal Isı Taşınımı | |
13 | Kaynama ve Yoğuşma | |
14 | Isı Taşınımı Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Isı Taşınımı Ders Notları, Nedim SÖZBİR |
Ders Kaynakları | 1) L.C. Burmeister, Convective Heat Transfer, 2nd ed., John Wiley&Sons, Inc., 1993. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kararlı durum için ısı taşınımı ilgili hesaplar yapar | |||||
2 | Laminer ısı transferi ile ilgili hesaplar yapar. | |||||
3 | Türbülans ısı transferi ile ilgili hesaplar yapar | |||||
4 | Kararsız zorunlu ısı taşınımı ile ilgili hesap yapar | |||||
5 | Kaynama ve yoğuşma ile ilgili hesaplar yapar | |||||
6 | Isı taşınımının ile ilgili tasarım çalışması yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 20 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 0 | 45 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |