Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakıt Püskürtme ve Atomizasyon | ENJ 551 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EKREM BÜYÜKKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İçten yanmalı motorlarda yanmanın iyileştirilmesine yönelik yakıt püskürtme sistemlerinin tasarımı ve yakıtın damlacık dinamiği hakkında detaylı bilgiler |
Dersin İçeriği | Yakıt huzmesinin formu; Hava içindeki tek bir damlacığının dağılımı ? türbülanslı akış, yarı türbülanslı akış, laminer akış |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akış türlerini sınıflandırabilir ve ifadelerini çıkarabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Püskürtme karakteristikleri üzerine sıvının fiziksel özelliklerinin etkisini açıklayabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Püskürtme karakteristiklerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yakıt huzmesinin formu/ Hava direncinde küçük damlacıkların hareketi; hız; damlacıkların formu | |
2 | Yakıt huzmesinin formu/ Hava içindeki tek bir damlacığının dağılımı türbülanslı akış, yarı türbülanslı akış, laminer akış | |
3 | Yakıt püskürtme karakteristikleri/ Püskürtme açısı; püskürtme dağılımı; damlacık boyutu | |
4 | Püskürtme karakteristikleri üzerine atomizer etkisi / bir atomizerdeki akış; püskürtme dağılımı üzerine atomizerin etkisi | |
5 | Swirl atomizerin teorisi/ Atomizerdeki akış; gerçek performanslı sıkıştırma- hız katsayısı, hava çekirdeği ,püskürtme açısı | |
6 | Atomizasyon verileri için boyutsal analiz kullanımı/ Örnekler/ Motor yanma odasının modellemesine yönelik programın tanıtımı | |
7 | Püskürtme karakteristiklerin sıvının fiziksel özelliklerine etkisi/ Püskürtme dağılımı üzerine etkisi; püskürtme hızının ve yayılımının üzerine etkisi; damlacık boyutunun üzerine etkisi/ Motor yanma odasının modellemesine yönelik programın uygulaması | |
8 | Püskürtme karakteristikleri üzerine gaz ortamının etkisi/ Püskürtme hızı ve dağılımı üzerine etkisi; püskürtme açısı üzerine etkisi; püskürtme yayılımına etkisi / Motor yanma odasının modellemesine yönelik programın uygulaması | |
9 | Püskürtme karakteristikleri üzerine püskürtme basıncının etkisi/ püskürtme dağılımı üzerine etkisi; damlacık boyutunun ve spray açısı üzerine etkileri/ Motor yanma odasının modellemesine yönelik programın uygulaması | |
10 | Ara sınav | |
11 | Yakıt püskürtme karakteristiklerinin değerlendirilmesi için deneysel metotlar/ spray hızı ve yayılımını ölçümü; spray açısının ölçümü, yapısı ve dağılımı | |
12 | Yakıt püskürtme karakteristiklerinin değerlendirilmesi için deneysel metotlar / damlacık boyutun ölçümü; damlacık ölçümü için direkt metot | |
13 | Yakıt püskürtme karakteristiklerinin değerlendirilmesi için deneysel metotlar / Damlacık ölçümünde dolaylı metot- fotografik metot; fotometrik metot; elektiksel metot | |
14 | Yakıt püskürtme karakteristiklerinin değerlendirilmesi için deneysel metotlar / Kinetik ve termal metot |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lefebvre H.A. Atomization and Sprays. Hemisphere publishing corporation. |
Ders Kaynakları | Arthur H. Lefebvre, Atomization and Sprays, hemisphere publishing corporation. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akış türlerini sınıflandırabilir ve ifadelerini çıkarabilir. | |||||
2 | Püskürtme karakteristikleri üzerine sıvının fiziksel özelliklerinin etkisini açıklayabilir. | |||||
3 | Püskürtme karakteristiklerini tanımlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |