Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Termal Sistemlerin Tasarımı | ENJ 559 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CEYHUN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CEYHUN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Termal sistemlerin tasarımı ve analizi hakkında temel bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Isı transferi denklemleri, ısı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini, ısı pompaları, psikometrik analiz ve iklimlendirme sistemlerinde soğutma yükünün tayini, buharlaştırıcı sistemlerinde projelendirme, distilasyon kolonları ve boyut analizi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | İklemlerndirme sistemlerinde soğutma yükünü tayin edebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Buharlaştırıcı sistemlerinin projelendirmesini yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Boyut analizi yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isı geçişi denklemleri, ısı iletimi, ısı taşınımı, bir arada ısı geçişi, çok tabakalı duvardan ısı geçişi. | [1] Konu 1-2, [2] Sayfa 12-75, [3] Sayfa 26-57 |
2 | Borularda daimi rejimde tek boyutlu ısı geçişi, borularda kritik çap | [1] Konu 3, [4] Sayfa 73-102 |
3 | Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini, ortalama logaritmik sıcaklık farkı yöntemi, NTU yöntemi | [1] Konu 4-5-6, [5] Sayfa 150-287 |
4 | Soğutma çevrimleri, bir kompresörlü iki evaporatörlü soğutma çevrimleri | [1] Konu 7, [6] Sayfa 154-185 |
5 | Yaz kliması, kış kliması, klima santralleri | [1] Konu 8, [6] Sayfa 245-287 |
6 | İki kompresörlü iki evaporatörlü soğutma çevrimleri, Psikometrik analiz | [1] Konu 9-10, [6] Sayfa 196-232 |
7 | Isı pompaları, soğutma makinası, soğutma çevrimleri | [1] Konu 11, [6] Sayfa 295-346 |
8 | İklimlendirme sistemlerinde soğutma yükünün tayini | [1] Konu 12, [5] Sayfa 254-285 |
9 | İklimlendirme sistemlerinde ortama üflenecek hava şartlarının hesaplanması ve hava debisinin bulunması | [1] Konu 13, [5] Sayfa 294-329 |
10 | Soğutma Kuleleri | [1] Konu 14 |
11 | Buharlaştırıcı tipleri | [1] Konu 15, [5] Sayfa 300-367 |
12 | Kademeli buharlaştırıcıların projelendirilmesi | [1] Konu 15, [5] Sayfa 370-427 |
13 | Distilasyon kolonları | [1] Konu 16 |
14 | Boyut analizi | [1] Konu 17 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Güven, H.R.; Yiğit, C.; Durmaz, U., ´Termal Sistemler Ders Notları´, SAU, 2008 |
Ders Kaynakları | [2] Kern, D. Q., ´Process Heat Transfer´, Mc Graw-Hill International Book Company, 1950. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Termal Sistemlerin Tasarımı Vize Sınavı - 29.11.2024 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini yapabilme. | |||||
2 | İklemlerndirme sistemlerinde soğutma yükünü tayin edebilme. | |||||
3 | Buharlaştırıcı sistemlerinin projelendirmesini yapabilme. | |||||
4 | Boyut analizi yapabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Ödev | 3 | 23 | 69 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |