Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Işınımla Isı Geçişi | ENJ 554 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEDİM SÖZBİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Işınım ısı geçişi mekanizmasını öğretmek. Gerçek yüzeylerin ışınım özeliklerini kavramak. Şekil katsayılarını öğrenmek. Eşit-dağıtan gri yüzeylerde ışınımla ısı geçişi. Ayna-gibi yüzeyler arasında ışınımla ısı geçişini bilmek, Gaz ışınımı, Tam ve yaklaşık Çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Yanma odalarındaki ışınımla olan ısı geçişlerini hesaplayabilmek |
Dersin İçeriği | Işınımın termodinamik ve elektromanyetik dalga teorileri. Katı açı, ışınım şiddeti, yayma gücü, gelen ve giden ışınım. Siyah ve gri cisimlerin ışınımı. Yüzeyler arasında ışınım. Şekil katsayıları.Net ışınım ve elektriksel benzeşim yöntemleri ve örnek uygulamalar. Işınım perdeleri. Gaz ışınımı, tanecik ışınımı, alev ışınımı. Yanma odalarında ışınımla ısı geçişi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Işınım şiddeti ve hacimsel açıyı öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Siyah ve gri cisim ışınımını hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Şekil katsayılarını öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Yüzeyler arasındaki ışınımını hesaplayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Net ve elektriksel benzeşim yöntemlerini öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Işınım perdelerini ve gaz ışınımını hesaplayabilir | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işınımın istatistik termodinamik ve elektromanyetik dalga teorileri | 1. Hafta Sunusu |
2 | Katı açı, ışınım şiddeti, yayma gücü, gelen ve giden ışınım | 2. Hafta Sunusu |
3 | Siyah cisim ışınımı | 3. Hafta Sunusu |
4 | Gri ve gerçek cisimlerin ışınımı | 4. Hafta Sunusu |
5 | Yüzeyler arasında ışınım | 5. Hafta Sunusu |
6 | Şekil katsayıları | 6. Hafta Sunusu |
7 | Eşit dağıtan gri yüzeylerde ışınımla ısı geçişi ve net ışınım yöntemi | 7. Hafta Sunusu |
8 | Elektriksel benzeşim yöntemi | 8. Hafta Sunusu |
9 | Örnek uygulamalar | 9. Hafta Sunusu |
10 | Işınım perdeleri | 10. Hafta Sunusu |
11 | Ayna gibi yüzeyler arasında ışınım | 11. Hafta Sunusu |
12 | Gaz ışınımı | 12. Hafta Sunusu |
13 | Tanecik ve Alev ışınımı | 13. Hafta Sunusu |
14 | Yanma odalarında ışınımla ısı geçişi | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Nedim SÖZBİR |
Ders Kaynakları | 1. Prof.Dr. Osman F. Genceli ´Çözümlü Isı Işınımı Problemleri´, Birsen yayını, 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Işınım şiddeti ve hacimsel açıyı öğrenebilir | |||||
2 | Siyah ve gri cisim ışınımını hesaplayabilir | |||||
3 | Şekil katsayılarını öğrenebilir | |||||
4 | Yüzeyler arasındaki ışınımını hesaplayabilir | |||||
5 | Net ve elektriksel benzeşim yöntemlerini öğrenebilir | |||||
6 | Işınım perdelerini ve gaz ışınımını hesaplayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
3. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 20 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 0 | 45 | 0 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |