Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Elemanlarının Bilgisayar Destekli Sonlu Eleman Yöntemiyle Analizleri (Sektör Dersi) | YAP 585 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Mohammad Manzoor NASERY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında yapı elemanlarının sonlu elemanlar yöntemiyle farklı yüklemeler altında detaylı analiz edilmesi, elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yapı elemanlarının performanslarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1. Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Yapı Elemanların Çözümlenmesi 1.1. Sonlu Elemanlar Yöntemindeki Çözüm Yöntemleri
2. Bilgisayar Destekli Yapı Elemanların Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi 2.1. Çubuk elemanların Analiz Edilmesi 2.2. Kabuk Elemanların Analiz Edilmesi 2.3. Üç Boyutlu Katı Elemanların Analiz Edilmesi 2.4. Betonarme Elemanların Linear Olmayan Analizi 2.5. Sonlu Eleman Modellerinde Meshleme Teknikleri 2.6. Micro and Macro Modeling Principles |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 3 boyutlu model analizi yapabilir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sonlu Elemanlar Yöntemine Giriş ve Kullanım Alanları | |
2 | Sonlu Elemanlar Yöntemindeki Genel Çözümler | |
3 | Abaqus Programı Genel Bakaış ve Analiz Yöntemleri | |
4 | Programa veri girişi ve elde edilen sonuçların yorumlanması | |
5 | Abaqus Programı Yardımıyla Basit Kirişin Linear olarak Analiz Edilmesi (Çubuk Elemanı) | |
6 | Basit Kirişin Linear olarak Analiz Edilmesi (Katı Modelleme) | |
7 | Kabuk Elemanların Analizi (shell Elemanlar) | |
8 | Soğukta işlenmiş Çelik Profile 3 Noktadan Eğilme Analizi (shell Eleman) | |
9 | Yatay Yük Altında Çelik Çerçeve Sistemin Analiz Edilmesi (3D katı Model) | |
10 | Eksenel Basıç Altında Betonarme Kolonun Linear Olmayan Analizi(CDP Hasar Modeli) | |
11 | Karmaşık Geometrilerde Kullanılan Meshleme Teknikleri | |
12 | Kompozit Döşemenin Eğilme Analizi | |
13 | Tekrarlı Yatay Yük altında Kompozit Çerçevenin Analizi | |
14 | Mikro ve Makro Modelleme Teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabisten yayınlanacak |
Ders Kaynakları | [1]. Reddy, J. N. (1993). An introduction to the finite element method. New York, 27. [2].https://jcr.guilan.ac.ir/mobile/article_1308.html [3]. ABAQUS/CAE v6.12 Programme, (2016) Dassault Systemes Simulia Corp. Providence, RI, USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Binaların depreme dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için güncel yönetmelikleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 boyutlu model analizi yapabilir | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 20 | 100 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |