Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Yapı Statiği | YAP 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde inşaat teknolojilerindeki gelişmeler ve hesaplarda bilgisayar kullanım olanaklarının artması, yapı sistemleri hesabında hem malzeme bakımından hem de geometri değişimi bakımından lineer olmayan hesap tekniklerini güncel hale getirmiştir. Bu dersin amacı yapı sistemlerin hesabında söz konusu ileri konuların ele alınması ve öğrenciye aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Malzeme bakımından lineer olmayan sistemler, lineer olmayan şekil değiştirmelerin yayılı olması hali, lineerleştirme teknikleri, lineer olmayan şekil değiştirmelerin yayılı olmaması hali, plastik mafsal kavramı, limit yük hesabı, geometri değişimi bakımından lineer olmayan sistemler, II. Mertebe teorisi, burkulma yüklerin hesabı, tesir çizgilerinin çizimi. Direk deplasman metodu, doğru ve eğri eksenli çubukların rijitlik ve yükleme özellikleri, hesap esasları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzemelerin şekildeğiştirme özelliklerini ve kesit tesiri şekildeğiştirme bağıntılarını öğrenmek | ||
2 | Lineer olmayan yapı sistemlerin hesabında hakkında detaylı bilgi sahibi olmak. | ||
3 | II. Mertebe teorisi ve burkulma yüklerin hesabını öğrenmek. | ||
4 | yapı sistemlerin hesabında hakkında modelleme becerisi kazanmak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzemelerin şekildeğiştirme özellikleri. | |
2 | Kesit tesiri şekildeğiştirme bağıntıları. | |
3 | Malzeme bakımından lineer olmayan sistemlerin kuvvet metodu ile hesabı. | |
4 | Lineer olmayan şekil değiştirmelerin yayılı olması hali. | |
5 | Lineerleştirme teknikleri. | |
6 | Lineer olmayan şekil değiştirmelerin yayılı olmaması hali. | |
7 | Plastik mafsal kavramı, limit yük hesabı. | |
8 | Geometri değişimi bakımından lineer olmayan sistemler, | |
9 | II. Mertebe teorisi ve burkulma yüklerin hesabı, | |
10 | Lineerliği bozan her iki sebebin bir arada bulunması hali. | |
11 | Tesir çizgilerinin çizimi. | |
12 | Doğru ve eğri eksenli çubukların rijitlik ve yükleme özellikleri. | |
13 | Direk deplasman metodu. | |
14 | Direk deplasman metodu ile II. Mertebe teorisine göre burkulma yüklerin hesabı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Çakıroğlu, A. Özer, E. Malzeme ve geometri değişimi bakımından lineer olmayan sistemler, Cilt I, İTÜ kütüphanesi, 1980 [2] Çakıroğlu, A. Hiperstatik sitemlerin hesap metotları, İTÜ Kütüphanesi, 1992. [3] Hodge, F. G., Çeviri Şuhubi, E., Cinemre. V. , Yapıların plastic analizi, Arı kitapevi matbaası, 1967 [4] Neal, B.G. Structural Theorems and Their applications, McGraw Hill, New York, 1965. [5] Majid, K.I. Non-Linear Structures, Butterworth&Co, 1972. [6] Levy, R., Spillers, W.R., Analysis of Geometrically Nonlinear Structures, chapmanHall, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Binaların depreme dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için güncel yönetmelikleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Malzemelerin şekildeğiştirme özelliklerini ve kesit tesiri şekildeğiştirme bağıntılarını öğrenmek | ||||||
2 | Lineer olmayan yapı sistemlerin hesabında hakkında detaylı bilgi sahibi olmak. | ||||||
3 | II. Mertebe teorisi ve burkulma yüklerin hesabını öğrenmek. | ||||||
4 | yapı sistemlerin hesabında hakkında modelleme becerisi kazanmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 3 | 20 | 60 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |