Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Lojik Devre Tasarımı | ELE 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sayısal sistemlerle ilgili konularda bilgi birikimini ve derinliğini artırmanın yanısıra, ardışıl devre tasarımında bir mühendislik problemi olan durum indirgeme ve kodlama, Uygun kodlama ile devre karmaşıklığının azaltılması, Asenkron ardışıl devrelerin tasarımında karşılaşılabilecek sorunların giderilmesi, sisteme yönelik tasarımlarda kullanılan alan programlamalı kapı dizileri ve programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı ve lojik devrelerde hata analizi konularının incelenmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Kafes yapılar, Boole cebri. Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme. Senkron ardışıl devrelerde durum kodlama. Ardışıl makinelerin ayrıştırılması. Asenkron ardışıl devrelerin tasarımı, kritik yarışsız kodlama yöntemleri. Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı. Lojik devrelerde hata analizi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Lojik devrelerde hata analizinin yapılması | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Durum indirgeme yöntemlerinin öğrenilmesi | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Sayısal sistemlerin tasarımında karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunların çözümünün öğrenilmesi | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eşdeğerlik bağıntısı | |
2 | Kısmi sıralama bağıntısı | |
3 | Kafes yapılar | |
4 | Boole cebri | |
5 | Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme | |
6 | Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme | |
7 | Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme | |
8 | Alan programlamalı kapı dizileri ile devre tasarımı | |
9 | Alan programlamalı kapı dizileri ile devre tasarımı | |
10 | Asenkron ardışıl devrelerin tasarımı | |
11 | Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı | |
12 | Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı | |
13 | Lojik devrelerde hata analizi | |
14 | Lojik devrelerde hata analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] SAZHINA, N. and GRUSHINSKY, N., 1971. Gravity Prospecting. Mir Publishers, Moscow |
Ders Kaynakları | 1.G. De Micheli, Synhesis and Optimization of Digital Circuits, McGraw-Hill, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımının öğrenilmesi | |||||
2 | Lojik devrelerde hata analizinin yapılması | |||||
3 | Durum indirgeme yöntemlerinin öğrenilmesi | |||||
4 | Sayısal sistemlerin tasarımında karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunların çözümünün öğrenilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |