Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetik Uyumluluk Ölçme Teknikleri | ELE 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektronik sistem içeren ürünlerin Elektromanyetik Uyumluluk (EMC) standartlarına uygunluğunun tasarım aşamasında sağlanması ve test edilmesine yönelik bilgi altyapısının oluşturulması. |
Dersin İçeriği | Elektromanyetik Uyumluluğa Giriş, Elektromanyetik Uyumluluğun Tarihi ve Yasal Süreçler, Elektomanyetik Alanlar ve Dalgalar, dB Kavramı, EMU Açısından Devre Elemanları, İletim Hatları, Elektromanyetik Uyumluluk İçin Tasarım İlkeleri, Elektromanyetik Uyumluluk İçin Tedbirler, Ekranlama, Antenler, Problar ve Diğer Destekleyici Ekipmanlar, Sivil (Ticari) EMC Standartları ve Deneyleri, Askeri EMC Standartları ve Deneyleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik uyumluluk konusunda temel altyapının oluşturulması | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Elektromanyetik uyumluluk ölçümlerinde kullanılan ortam ve araçların tanınması | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Elektronik sistem tasarımında elektromanyetik uyumluluğun rolünün anlaşılması | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
4 | Ulusal ve uluslar arası elektromanyetik uyumluluk düzenlemelerinin tanınması | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Gerçek uygulamalarda elektromanyetik girişim kaynaklarının belirlenebilmesi | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektromanyetik Uyumluluğa Giriş | |
2 | Elektromanyetik Uyumluluğun Tarihi ve Yasal Süreçler | |
3 | Elektomanyetik Alanlar ve Dalgalar | |
4 | dB Kavramı | |
5 | EMU Açısından Devre Elemanları | |
6 | İletim Hatları | |
7 | Elektromanyetik Uyumluluk İçin Tasarım İlkeleri | |
8 | Elektromanyetik Uyumluluk İçin Tedbirler | |
9 | Ekranlama | |
10 | Antenler, Problar ve Diğer Destekleyici Ekipmanlar | |
11 | Ara Sınav | |
12 | Sivil (Ticari) EMC Standartları ve Deneyleri | |
13 | Sivil (Ticari) EMC Standartları ve Deneyleri | |
14 | Askeri EMC Standartları ve Deneyleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şuayb Çağrı YENER, Elektromanyetik Uyumluluk Ölçme Teknikleri, Ders Sunum Notları |
Ders Kaynakları | 1.William H. Hayt, Jr., John A. Buck, Engineering Electromagnetics, McGraw-Hill, 2001. 2.Clayton R. Paul, Introduction to Electromagnetic Compatibility, 2nd edition, John Wiley & Sons. 3.V. Prasad Kodali, Engineering electromagnetic compatibility: principles, measurements, technologies, and computer models, Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2001. 4.Christos Christopoulos, Principles and Techniques of Electromagnetic Compatibility, Second Edition, CRC Press Taylor & Francis Group, 2007. 5.Mark I. Montrose, Edward M. Nakauchi, Testing For Emc Compliance, Approaches And Techniques, IEEE Press, A John Wiley & Sons, Inc., Publication, 2004. 6.Henry W. Ott, Electromagnetic Compatibility Engineering, John Wiley & Sons, 2009. 7.Sonia Dhia, Mohamed Ramdani, Etienne Sciard, Electromagnetic Compatibility of Integrated Circuits, Springer Science Business Media, Inc, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik uyumluluk konusunda temel altyapının oluşturulması | |||||
2 | Elektromanyetik uyumluluk ölçümlerinde kullanılan ortam ve araçların tanınması | |||||
3 | Elektronik sistem tasarımında elektromanyetik uyumluluğun rolünün anlaşılması | |||||
4 | Ulusal ve uluslar arası elektromanyetik uyumluluk düzenlemelerinin tanınması | |||||
5 | Gerçek uygulamalarda elektromanyetik girişim kaynaklarının belirlenebilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |