Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetikte Green Fonksiyonları | ELE 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektromanyetik problemlerin çözümünde ihtiyaç duyulacak yöntemlerin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Dirac Delta Fonksiyonu, Green Formülleri, adi diferansiyel denklemlerde Green Fonksiyonları, dalga denklemlerinde Green Fonksiyonları, Helmholtz denklemlerinde Green Fonksiyonları, uygulamalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Green fonksiyonu yöntemleri konusunda temel bilgileri kavrar | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Elektromanyetik problemleri sınıflandırabilir | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Farklı uygulamalarda Green fonksiyonlarını oluşturabilir | Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Dirac Delta Fonksiyonu, Green Formülleri | |
3 | Adi diferansiyel denklemler için Green Fonksiyonları | |
4 | Adi diferansiyel denklemler için Green Fonksiyonları | |
5 | Bir boyutlu dalga denklemleri | |
6 | İki boyutlu dalga denklemleri | |
7 | Üç boyutlu dalga denklemleri | |
8 | Helmholtz ve Poisson denklemleri için serbest uzay Green Fonksiyonları | |
9 | İki boyutlu Poisson denklemi | |
10 | İki boyutlu Helmholtz denklemi | |
11 | Dikdörtgen şeritte Poisson ve Helmholtz denklemleri | |
12 | Üç boyutlu problemler | |
13 | Silindirik domende üç boyutlu Poisson Denklemi | |
14 | Küresel domen için Poisson Denklemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Dean G.Duffy, “Green’s Functions with Applications”, Chapman&Hall/CRC, USA [2] Chen-To Tai, “Dyadic Green Functions in Electromagnetic Theory”, IEEE Press, New York, USA [3] Barton G., “Elements of Green’s Functions and Propagation”, Oxford University Press, New York, USA [4] Roach G.F., “Green’s Functions”, Cambridge University Press, Cambridge, GB [5] Stakgold I., Green’s Functions and Boundary Value Problems”, Wiley-Interscience Publications, New York, USA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Green fonksiyonu yöntemleri konusunda temel bilgileri kavrar | 4 | ||||
2 | Elektromanyetik problemleri sınıflandırabilir | 4 | ||||
3 | Farklı uygulamalarda Green fonksiyonlarını oluşturabilir | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 24 | 24 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |