Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapısal Teknolojik Seramikler | MTM 575 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY CANİKOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NURAY CANİKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri teknolojik seramikler grubunda yer alan yapısal seramiklere ilgi son yıllarda daha da artmıştır. Üretim teknolojileri, özellikleri, kullanım alanları geleneksel seramiklere göre ve diğer ileri teknolojik seramiklere göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle bu dersin bu konuya ilgi duyan veya bu sektörde çalışan/çalışacak mühendislere faydalı olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | İleri teknolojik seramiklerin sınıflandırılması, yapısal seramik malzemelere giriş, silisyum karbür, silisyum nitrür, sialon seramikleri, dönüşüm ile toklaştırılmış seramikler, bor karbür, seramik kompozitler, bu malzemelerden üretilen parçalar (aşınmaya dayanıklı parçalar, biyoseramikler, askeri amaçlı seramikler, kesici uçlar, motor parçaları, vs). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | teknolojik seramikleri tanır ve sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | yapısal amaçlı teknolojik seramikleri tanır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | yapısal amaçlı teknolojik seramiklerin üretim süreçlerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | teknolojik seramiklerin mekanik özelliklerini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | mekanik özelliklerine göre seramik malzeme seçimi yapar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Anlatım, Soru-Cevap, | ||
7 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
8 | Soru-Cevap, Anlatım, | ||
9 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
10 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri teknoloji malzemeleri ve Teknolojik seramik malzemeler, Geleneksel ve ileri teknolojik seramiklerin karşılaştırılması | |
2 | Yapısal seramik malzemelerin özellikleri ve kullanım alanları | |
3 | Seramiklerin mekanik özellikleri ve ölçülme yöntemleri | |
4 | Mekanik özelliklerine göre üretilen ve kullanılan seramik malzemeler | |
5 | Yapısal seramiklerin üretim süreçleri ve üretim parametrelerinin malzeme özellikleri üzerine etkisi | |
6 | Oksitli yapısal seramikler; Alümina, Magnezyum oksit, Berilyum oksit | |
7 | Oksitli yapısal seramikler; Zirkonya, Zirkon, Yitrium oksit, Magnezyum alüminat | |
8 | Nitrür esaslı yapısal seramikler; Bor nitrür, Alüminyum nitrür, Silisyum nitrür, Titanyum nitrür, Sialonlar | |
9 | Karbür esaslı yapısal seramikler; Titanyum karbür, Tungsten karbür, Zirkonyum karbür | |
10 | Balistik amaçlı kullanılan seramikler; Silisyum karbür, bor karbür | |
11 | Biyoseramikler | |
12 | Seramik kompozitler ve seramik fiberler | |
13 | Ödev sunumları | |
14 | Ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. W. D. Kingery, H. K. Bowen, D. R. Uhlman, “Introduction to Ceramics” John Wiley&Sons, 1975. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | teknolojik seramikleri tanır ve sınıflandırır | ||||||
2 | yapısal amaçlı teknolojik seramikleri tanır | ||||||
3 | yapısal amaçlı teknolojik seramiklerin üretim süreçlerini kavrar | ||||||
4 | teknolojik seramiklerin mekanik özelliklerini kavrar | ||||||
5 | mekanik özelliklerine göre seramik malzeme seçimi yapar | ||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |