Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fotovoltaik Enerji Sistemlerinin Temelleri | FIZ 543 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İleri Elektromanyetik Fizikte Matematik yöntemler |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALIGHOLI NIAEI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NAGİHAN DELİBAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Fizik öğretim üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güneş Enerjisinden Elektrik Üreten Sistemleri tanımak, Sistem Büyüklüklerinin hesaplayabilmeyi öğrenmek, Güneş Panelleri için malzeme hazırlama yöntemlerini öğrenme, Güneş Pili Panel Sayısını Belirlemeyi öğrenmek, PV güneş hücrelerini üretimini öğrenmek ve ortak yurtdışı laboratuvar sayesinde web ten uygulamalara katılarak gözlem yapmak. |
Dersin İçeriği | Güneş Enerjisinden Elektrik Üreten Sistemler, Sistem Büyüklüklerinin Hesaplanması, Güneş Panellerinin Yapısal Özellikleri (Malzeme Seçimi), Güneş Pili Panel Sayısını Belirlemesi, PV Panelleri, güneş hücreleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güneş Enerjisi,Güneş Işınımı, Güneş Enerjisinin Kullanım Alanları Türkiye’de Güneş Enerjisi Güneş Enerjisi Sisteminin Özellikleri | |
2 | Güneş Paneli Nasıl Çalışır, Güneş Paneli Nasıl Yapılır, Güneş Paneli Tasarımı,Güneş Panellerinin Çalışma Prensibi. | |
3 | Güneş Panellerinin Kullanıldığı Alanlar,Güneş Enerjisi Panelleri ve İhtiyaç Hesabı. | |
4 | Güneş Panellerinde Verim Evrimi, Fotovoltaik Sistemlerin Tarihçesi Güneş Panellerinin İhtiyaç Hesabı. | |
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Öztürk, H., 2008, “Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Kullanımı”, Teknik Yayınevi, Türkiye. 2. Akova, İ., 2008, “Yenilenebilir Enerji Kaynakları”, Nobel Akademik Yayıncılık, Türkiye. 3. Öztürk, H., 2008, Güneş Enerjisi ve Uygulamaları, Birsen Yayınevi, Türkiye. 4. Tetsuo S., (çev.Kılıç, B.), 2013, “Güneş Enerjisi Dönüşümü İçin Nanoyapıdaki Materyaller”, Nobel Akademik Yayıncılık, Türkiye. 5. Karaaslan, A., Gezen, M., 2017, , “Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Değerlendirilmesi”, Ekin Basım Yayın, Türkiye. 6. Özgüven, M.M., 2018, “Yenilenebilir Enerji Kaynakları”, Akfon Yayınları, Türkiye. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|