Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Spektroskopi | FIZ 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER TAMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atom ve Molekül Fiziği alanında teorik veya deneysel olarak çalışmak isteyen lisansüstü öğrencilerinin daha iyi bilgilenmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Moleküler Spektroskopiye Giriş, Mikrodalga Spektroskopisi, İnfrared Spektroskopisi, Raman Spektroskopisi, Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi, Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi, Morötesi ve Görünür (UV-vis.) Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Moleküler Spektroskopi hakkında temel bilgileri edinir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Mikrodalga spektroskopisini açıklar. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Infrared spektroskopisi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Raman spektroskopisini bilir ve IR spektroskopisi ile arasındaki farkı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | NMR spektroskopisi hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | ESR spektroskopisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | UV-Vis. Spektroskopisi hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler Spektroskopiye Giriş | [1] Sayfa 1-14 |
2 | Mikrodalga Spektroskopisi | [1] Sayfa 43-66 |
3 | İnfrared Spektroskopisi | [1] Sayfa 181-208 |
4 | İnfrared Spektroskopisi | [1] Sayfa 181-208 |
5 | Raman Spektroskopisi | [1] Sayfa 209-216 |
6 | Raman Spektroskopisi | [1] Sayfa 209-216 |
7 | Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi | [1] Sayfa 67-109 |
8 | Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi | [1] Sayfa 67-109 |
9 | Arasınav | |
10 | Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi | [1] Sayfa 123-166 |
11 | Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi | [1] Sayfa 123-166 |
12 | Morötesi ve Görünür (UV-vis.) Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi | [1] Sayfa 217-250 |
13 | Morötesi ve Görünür (UV-vis.) Bölge Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi | [1] Sayfa 217-250 |
14 | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Fevzi KÖKSAL, Rahmi KÖSEOĞLU, Spektroskopi ve Lazerlere Giriş, Nobel Yayın, Ankara 2010. |
Ders Kaynakları | [2] D.C. HARRIS, M.D. BERTOLUCCI, Symmetry and Spectroscopy, University press, Oxford, April 1985. [3] IRA. N .LEVINE, Quantum Chemistry, Printed in the United States of America, 1991 [4] Fevzi APAYDIN, Magnetik Rezonans, Hacettepe Üniv. Müh. Fak. Ders Kitapları No:3, Beytepe/ANKARA 1991. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Moleküler Spektroskopi hakkında temel bilgileri edinir. | |||||||
2 | Mikrodalga spektroskopisini açıklar. | |||||||
3 | Infrared spektroskopisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
4 | Raman spektroskopisini bilir ve IR spektroskopisi ile arasındaki farkı açıklar. | |||||||
5 | NMR spektroskopisi hakkında bilgi edinir. | |||||||
6 | ESR spektroskopisini açıklar. | |||||||
7 | UV-Vis. Spektroskopisi hakkında bilgi edinir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |