Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optoelektronik | FIZ 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişim teknolojisinin bugün lazer ve opto-elektronik aygıtlara dayanmaktadır. Opto-elektronik aygıtların çalışma temellerini anlamak bilginin bu teknoloji ile nasıl üretilip, nasıl iletildiğini anlamak |
Dersin İçeriği | Bilginin opto elektronik devre elemanları ile üretilip, kayd edilip, modüle edilerek kısa ve uzun mesafelerde kayıpsız iletimini anlamak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | LASER ışığı ile güneş ışığının fiziksel özelliklerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Işık ile etkileşen maddede meydana gelen polarizasyonu açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Polarizör kullanarak ışığı kutuplar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Farklı modülatörlerde gerçekleşen ışığın modülasyonunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Farklı gösterim cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işık | [1] Sayfa 1-3 |
2 | Işığın Dalga Yapısı | [1] Sayfa 3-33 |
3 | Işığın Dalga Yapısı | [1] Sayfa 3-33 |
4 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
5 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
6 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
7 | Işığın Modülasyonu | [1] Sayfa 89-126 |
8 | Işığın Modülasyonu | [1] Sayfa 89-126 |
9 | ARASINAV | |
10 | Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar | [1] Sayfa 130-170 |
11 | Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar | [1] Sayfa 130-170 |
12 | Laser yapısı ve Uygulamaları | [1] Sayfa 174-280 |
13 | Işık Dedektörleri | [1] Sayfa 282-336 |
14 | Fiber Optik | [1] Sayfa 339-450 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Okur, İbrahim, “Optoelektronik”, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı |
Ders Kaynakları | [2] Optoelektronics: An Introduction, J. Wilson, J.F.B. Hawkes,1983 Prentice-Hall International Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | LASER ışığı ile güneş ışığının fiziksel özelliklerini karşılaştırır. | |||||||
2 | Işık ile etkileşen maddede meydana gelen polarizasyonu açıklar. | |||||||
3 | LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. | |||||||
4 | Polarizör kullanarak ışığı kutuplar. | |||||||
5 | Farklı modülatörlerde gerçekleşen ışığın modülasyonunu açıklar. | |||||||
6 | Farklı gösterim cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |