Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atomik Spektroskopi | FIZ 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İleri Kuantum Mekaniği I |
Önerilen Seçmeli Dersler | İleri Atom ve Molekül Fiziği |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELDA ESER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELDA ESER, |
Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atom Fiziği alanında teorik veya deneysel olarak çalışmak isteyen lisansüstü öğrencilerinin daha iyi bilgilenmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Atomik Spektroskopiye Giriş, Atomların Yapısı, Açısal momentum, Çok Elektronlu Atomlar, Fotoelektron Spektroskopisi, Zeeman Etkisi, Nükleer Spin Etkisi, Atomların Elektronik Spektroskopisi, X-Işınları Spektroskopisi, Atomik Absorbsiyon Spektroskopisi, Atomik Floresans Spektroskopisi, Atomik Emisyon Spektroskopisi, Uygulama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atomun yapısını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Açısal momentum kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Çok elektronlu atomları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Normal Zeeman olayını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Anormal zeeman olayını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Atomik spektroskopiyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atomik Spektroskopiye Giriş | [1] Sayfa 1-14 |
2 | Atomların Yapısı | [2] pp. 3-19 |
3 | Açısal momentum | [3] pp. 102-111 |
4 | Çok Elektronlu Atomlar | [1] Sayfa 30-42 |
5 | Fotoelektron Spektroskopisi | [2] pp. 74-111 |
6 | Zeeman Etkisi | [2] pp. 113-137 |
7 | Nükleer Spin Etkisi | [4] pp. 357-382 |
8 | Atomların Elektronik Spektroskopisi | [2] pp. 21-45 |
9 | Ara sınav | |
10 | X-Işınları Spektroskopisi | [4] pp. 317-329 |
11 | Atomik Absorbsiyon Spektroskopisi | [5] pp. 230-250 |
12 | Atomik Floresans Spektroskopisi | [5] pp. 230-250 |
13 | Atomik Emisyon Spektroskopisi | [5] pp. 254-276 |
14 | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Fevzi KÖKSAL, Rahmi KÖSEOĞLU, Spektroskopi ve Lazerlere Giriş, Nobel Yayın, Ankara 2010. |
Ders Kaynakları | [6] P.W. ATKINS,R.S. FRIEDMAN, Molecular Quantum Mechanics, Oxford University Press Inc., 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atomun yapısını açıklar. | |||||||
2 | Açısal momentum kavramını tanımlar. | |||||||
3 | Çok elektronlu atomları tanır. | |||||||
4 | Normal Zeeman olayını kavrar. | |||||||
5 | Anormal zeeman olayını kavrar. | |||||||
6 | Atomik spektroskopiyi öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |