Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Malzemelerin Elek. ve Optik. Karakterizasyonu I | FIZ 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Katıhal Fiziği Bilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarının fizikteki problemlerin çözümünde yardımcı olması |
Dersin İçeriği | Malzemeler, deneye hazırlama, Deneysel düzenek, polarizasyon mekanizmaları, elektriksel parametreler ve mekanizmaların incelenemesi, faz geçişleri, optiksel yaklaşım. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzemelerin karakterizasyona hazırlanmasındaki aşamaları bilir | Anlatım, | |
2 | Deneysel düzeneği tanır ve yöntemini bilir | Soru-Cevap, | |
3 | Deneysel sonuçlar ile malzeme bilgi analizi yapar | Beyin Fırtınası, | |
4 | Faz geçişleri hakkında bilgi sahibi olur. | Eğitsel Oyun, | |
5 | Maddeleri özellikler bakımından sınıflandırır | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzeme üretimi ve deneye hazırlanması | [1] Sayfa 86-104 |
2 | Faz geçişleri | [2] Sayfa 3-26 |
3 | II. tür faz geçişleri | [3] Sayfa 31-47 |
4 | I. tür faz geçişleri | [3] Sayfa 1-29 |
5 | Faz geçişlerinde dielektrik anomali | [3] Sayfa 73-87 |
6 | Dielektrikler ve yalıtkanlar fiziği I | [1] Sayfa 182-220 |
7 | Dielektrikler ve yalıtkanlar fiziği II | [2] Sayfa 220-264 |
8 | Piezoelektrikler | [1] Sayfa 265-315 |
9 | ARASINAV | |
10 | Pyroelektrikler | [1] Sayfa 318- 329 |
11 | Piezoelektrikler | [1] Sayfa 265-315 |
12 | Optiksel ölçümlere giriş | [5] Sayfa 269-300 |
13 | Optiksel ölçme teknikleri | [5] Sayfa 300-330 |
14 | Ferroelektriklerin uygulama alanları | [4] Sayfa 559-600 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Electroceramics, A. J. Moulson and J. M. Herbert [2] The physics of structural phase transitions, M. Fujimoto [3] Ferroelectric phenomena in crystals, B. A. Strukov, A. P. Levanyuk [4] Principles and applications of ferroelectrics and related materials. M. E. Lines, A. M. Glass [5] Introduction to solid state physics, C. Kittel |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Malzemelerin karakterizasyona hazırlanmasındaki aşamaları bilir | |||||||
2 | Deneysel düzeneği tanır ve yöntemini bilir | |||||||
3 | Deneysel sonuçlar ile malzeme bilgi analizi yapar | |||||||
4 | Faz geçişleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
5 | Maddeleri özellikler bakımından sınıflandırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 7 |
2. Ödev | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |