Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Malzemelerin Elek. ve Optik. Karakterizasyonu II | FIZ 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Katıhal Fiziği Bilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarının fizikteki problemlerin çözümünde yardımcı olması |
Dersin İçeriği | Malzemeler ve karakterizasyon yöntemleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Empedansı tanımlar ve diğer elektrisel parametrelerle ilişkisini yapar. | Anlatım, | |
2 | Deneysel sonuçları analiz eder ve yorumlar. | Soru-Cevap, | |
3 | Deneysel sonuç yardımıyla eşdeğer devreyi belirler ve formülüze eder. | Beyin Fırtınası, | |
4 | Maddede optiksel özellikleri bilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Empedans deneylerinin temeli | [1] Sayfa 1-8 |
2 | Empedans ölçüm teknikleri I | [1] Sayfa 130-152 |
3 | Empedans ölçüm teknikleri II | [1] Sayfa 154-167 |
4 | Empedans analizi I | [1] Sayfa 188-192 |
5 | Empedans analizi II | [1] Sayfa 194-202 |
6 | Empedans spektrumunun açıklanması | [1] Sayfa 238-263 |
7 | Eşdeğer devre | [1] Sayfa 13-20 |
8 | Elektrokimysal empedans ölçümü sistemleri | [1] Sayfa 168-182 |
9 | ARASINAV | |
10 | Elektrokimysal model | [1] Sayfa 80-120 |
11 | Kramers-Kronig bağıntıları | [1] Sayfa 356-359 |
12 | Optiksel özellikler I | [2] Sayfa 255-259 |
13 | Optiksel özellikler II | [2] Sayfa 260-269 |
14 | Optiksel özellikler III | [2] Sayfa 270-290 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Impedance spctroscopy, Evgenij Barsoukov, J. Ross Macdonald [2] Princeples of the theory of solids, J. M. ZIMAN |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Empedansı tanımlar ve diğer elektrisel parametrelerle ilişkisini yapar. | |||||||
2 | Deneysel sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||||
3 | Deneysel sonuç yardımıyla eşdeğer devreyi belirler ve formülüze eder. | |||||||
4 | Maddede optiksel özellikleri bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 7 |
2. Ödev | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |