Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Lazer Fiziği I | FIZ 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere günümüzde bütün alanlarda kullanılan lazerlerin tanıtılması açısından temel kavramları ifade etmek ve lazerleri kavrayacak seviyeye getirmek |
Dersin İçeriği | Genel anlamda lazerler, soğurma, saçılma, lazer titreşiminin temel fiziksel özellikleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lazer ışığının normal ışıkla farkını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Lazer ışığının aktif ortam ve ilerlediği ortamdaki dağılmasının bağlı olduğu parametreleri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Lazer ışığının ilerlediği ortamda soğurulmasının bağlı olduğu fiziksel nicelikleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Lazerlerle, atom, molekül ve katı yapı arasında bağ kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Lazer ışığı salmada etkin parametreleri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Lazer ışığını normal ışıkla özellikleri açısından karşılaştırır . | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lazer İşlemine Giriş | [1] Sayfa 1-19 |
2 | Klasik Dağılma Teorisi | [1] Sayfa 21-33 |
3 | Klasik Dağılma Teorisi | [1] Sayfa 34-62 |
4 | Klasik Soğurma Teorisi | [1] Sayfa 67-88 |
5 | Klasik Soğurma Teorisi | [1] Sayfa 89-110 |
6 | Atomlar, Moleküller ve Katılar | [1] Sayfa 115-130 |
7 | Atomlar, Moleküller ve Katılar | [1] Sayfa 131-154 |
8 | Schrödinger Eşitliği | [1] Sayfa 157-183 |
9 | ARASINAV | |
10 | Zamana Bağlı Schrödinger Eşitliği | [1] Sayfa 185-210 |
11 | Salma, Soğurma ve Hız Eşitlikleri | [1] Sayfa 213-244 |
12 | Yarı Klasik Radyasyon Teorisi | [1] Sayfa 247-255 |
13 | Yarı Klasik Radyasyon Teorisi | [1] Sayfa 256-265 |
14 | Işığın Parçacık Dalga İkilemi | [1] Sayfa 267-285 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Okur, İbrahim, ‘Lazerler’ Değişim Yayınları, 2006, Sakarya |
Ders Kaynakları | [2] Okur, İbrahim, “Optoelektronik”, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lazer ışığının normal ışıkla farkını kavrar. | |||||||
2 | Lazer ışığının aktif ortam ve ilerlediği ortamdaki dağılmasının bağlı olduğu parametreleri belirler. | |||||||
3 | Lazer ışığının ilerlediği ortamda soğurulmasının bağlı olduğu fiziksel nicelikleri analiz eder. | |||||||
4 | Lazerlerle, atom, molekül ve katı yapı arasında bağ kurar. | |||||||
5 | Lazer ışığı salmada etkin parametreleri belirler. | |||||||
6 | Lazer ışığını normal ışıkla özellikleri açısından karşılaştırır . |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 5 | 7 | 35 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |