Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Repertuvar (Tsm) Iv TMB 452 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak.

Dersin İçeriği

Şed ve mürekkep makamlarda büyük formda eserler ile çeşitli makamlarda solistik vasfı yüksek eserlerin icrası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir. Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. Anlatım, Tartışma,
3 Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hicazkar makamında yürük semai usülünde eser (Zekai Dede)
2 Hicazkar makamında curcuna usülünde eser(Tatyos Efendi)
3 Hicazkar makamında ağır aksak usülünde eser (Zeki Arif Ataergin)
4 Müstear makamında aksak usülünde eser (Şakir Ağa)
5 Hüzzam makamında aksak usülünde eser (Rakım Elkutlu)
6 Dügâh Kâr (Hacı Faik Bey)
7 Dügâh makamında devr-i hindi usülünde eser (Hacı Faik Bey)
8 Ara sınav
9 Şehnaz Sengin Semai (Yahya Nazım Efendi)
10 Şehnaz ve Şehnaz Buselik makamında aksak usülünde eser (Tanburi Mustafa Çavuş)
11 Zavil Ağır Semai (Küçük Mehmed Ağa)
12 Mahur makamında curcuna usülünde eser (Hacı Arif Bey)
13 Saba makamında aksak usülünde eser (Zeki Arif Ataergin)
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. X
3 Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
4 Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. X
5 Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. X
6 Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. X
7 Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. X
8 Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. X
9 Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. X
10 Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. X
11 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir.
2 Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir.
3 Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir.
4 Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5