Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Nazâriyatı ve Solfeji (Thm) III | TMB 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğindeki yörelerin müzikal özelliklerini öğrenebilme |
Dersin İçeriği | Türk halk müziğindeki yörelerin müzikal özelliklerini kavramak ve uygun melodi diktesi çalışmaları yapmak, İslamiyet sonrası Türk halk müziği hakkında bilgi sahibi olmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yöre kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Türk halk müziğindeki yörelerin müzikal özelliklerini bilir | Tartışma, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk halk müziğinde yöre kavramı | Sözlüklerden ve sanal ortamdan "yöre" kavramı hakkında genel bilgiler edinmek. |
2 | Rumeli yöresi müzik kültürü, yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi. |
3 | Rumeli yöresi müzik kültürü (Balkanlar bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
4 | Rumeli yöresi müzik kültürü (Avrupa bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
5 | Rumeli yöresi müzik kültürü (Anadolu bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
6 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü (Orta Anadolu bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
7 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü (Orta Toroslar bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
8 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü (Çukurova bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
9 | İç Anadolu yöresi müzik kültürü (Yozgat-Kayseri bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
10 | Karadeniz yöresi müzik kültürü (Batı Karadeniz bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
11 | Karadeniz yöresi müzik kültürü (Orta Karadeniz bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
12 | Karadeniz yöresi müzik kültürü (Doğu Karadeniz bölgesi), yöre türkülerinin solfeji, uygun zorluk derecesindeki eserlerin diktesi | TRT THM Repertuvarındaki yöreye ait türkülerin dinlenilmesi |
13 | İslamiyet Sonrası Türk halk müziği | Savaş Ekici, Yayımlanmamış ders notları. |
14 | Genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demir, Sertan(2015); Yayımlanmamış ders notları, Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Demir, Sertan(2015); Yayımlanmamış ders notları, Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yöre kavramını bilir | ||||||||||||
2 | Türk halk müziğindeki yörelerin müzikal özelliklerini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 30 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |