Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ritim Uygulama I | TBB 107 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL KARABAŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Ferdi KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Musikisinde kullanılan usûller ve uygulamaları hakkında bilgi kazanmak |
Dersin İçeriği | Türk Musikisinde Kullanılan Usûller ve Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ritmin temel kavramlarını yapılandırır. | Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Türk Müziğinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
3 | Basit ve Bileşik ritim kalıplarını birleştirir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Ritim kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Türk Musikisinde kullanılan ritim kalıplarına dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Türk Musikisi formlarını ritim kalıplarıyla birlikte uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Musikisinde Usûl, Ölçü, Mertebe, Darb Kavramları ve Usûllerin Yazımı | |
2 | Usûllerin Yazımı ve Türk Musikisinde Kullanılan Usûller | |
3 | Türk Musikisinde kullanılan ritim çalgıları | |
4 | Metronom ve çalgı uygulamaları | |
5 | Metronom ile Nim Sofyan basit usul uygulamaları | |
6 | Nim Sofyan basit usulünün eser üzerinde uygulanması | |
7 | Metronom ile Semai basit usul uygulamaları | |
8 | Semai basit usulünün eser üzerinde uygulanması | |
9 | Metronom ile Sofyan bileşik usul uygulamaları | |
10 | Sofyan bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
11 | Metronom ile Türk Aksağı bileşik usul uygulamaları | |
12 | Türk Aksağı bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
13 | Metronom ile Yürük Semai bileşik usul uygulamaları | |
14 | Yürük Semai bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Özkan,İsmail Hakkı (1994), Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken, İstanbul. |
Ders Kaynakları |
[2] Tura, Yalçın (1988), Türk Musikisinin Meseleleri, Pan Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ritmin temel kavramlarını yapılandırır. | |||||||||||||
2 | Türk Müziğinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | |||||||||||||
3 | Basit ve Bileşik ritim kalıplarını birleştirir. | |||||||||||||
4 | Ritim kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | |||||||||||||
5 | Türk Musikisinde kullanılan ritim kalıplarına dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | |||||||||||||
6 | Türk Musikisi formlarını ritim kalıplarıyla birlikte uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
2. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |