Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kontrpuan I | TBB 287 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kazandığı armonik bilgi ve becerileri müzik öğretmenliği formasyonuna uygun kullanabilme |
Dersin İçeriği | Tek parti, iki parti, üç parti ve serbest ve taklitli kontrpuan ile kanon ve motet stillerinde kontrpuan teknikleri öğretilir ve bu tekniklerle çalışmalar yapılır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Tek parti, iki parti, üç parti ve serbest ve taklitli kotrpuan ile kanon ve motet stillerinde kontrpuan tekniklerini bilir ve bu yazı teknikleri ile kontrpuntal çalışmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
2 | 2) Enstrümanı ile yeterli bir şekilde sanat eserlerini seslendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | 3) Tek başına, bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
4 | 4) Kendi çalışmalarını sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel ve çevrimleri ile dominant yedili ve dokuzlu | Çevrim örnekleri eleştirisi yapma |
2 | Yan dereceler, kırınk kadans ve marş armoni | Armoni bilgilerini gözden geçirme ve karşılaştırma |
3 | İki sesli tonal, modal ve makamsal kontrpuan | Türk müziği makam bilgilerini araştırıp değerlendirme |
4 | Okul şarkılarını piyanoda eşlikleme | Yazılan okul şarkılardan örnek seçmek |
5 | Alterasyon ve yakın tonlara modülasyon | modülasyon ve geçki karşılaştırması yapmak |
6 | Verilen bas ve soprano partilerini çok seslendirme | çok seslilik örneklerini inceleme |
7 | Verilen bas ve soprano partilerini çok seslendirme | bas ve soprano örnekleri yazma |
8 | İki sesli ezgi yazma ve okul şarkılarını piyano ile eşlikleme | Piyano eşlikleri üzerine çalışma yapma |
9 | İki sesli ezgi yazma ve okul şarkılarını piyano ile eşlikleme | |
10 | İki sesli ezgi yazma ve okul şarkılarını piyano ile eşlikleme | örnek çalışmalar yazma |
11 | Verilen çok sesli yapıyı çözümleme | |
12 | Verilen çok sesli yapıyı çözümleme | |
13 | İki sesli tonal, modal ve makamsal kontrpuan | Makamsal kontrupuan örneklerini tekrarlama |
14 | Genel Değerlendirme | Yazdıkları örneklerin performansını yapmak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık Ders Notları sisteme yüklenir. |
Ders Kaynakları | S.Bilgin. Piyano Eşlikli Marşlar- Piyano Eşlikli Okul Şarkıları. N.CANGAL Armoni- Müzik Formları. Walter PİSTON and Mark Devoto, Harmony, Marcel DUPRE, Cours d’harmonie Analytique. Th Duboıs. Traite D’Harmonie. Machlis Forney, The Enjoyment of The Music. Tissoni, Metodu Elementare di Armonia. T.Benjamin- M.Horvit- R.Nelson Techniques and Materials of Tonal Music. Fuat KORAY, Müzik Formları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1) Tek parti, iki parti, üç parti ve serbest ve taklitli kotrpuan ile kanon ve motet stillerinde kontrpuan tekniklerini bilir ve bu yazı teknikleri ile kontrpuntal çalışmalar yapar. | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | |
2 | 2) Enstrümanı ile yeterli bir şekilde sanat eserlerini seslendirir | ||||||||||||||
3 | 3) Tek başına, bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır | ||||||||||||||
4 | 4) Kendi çalışmalarını sorgular | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |