Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makyaj | THO 420 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Makyajın ne olduğunu, geleneksel yaşamda ve sahne sanatlarındaki işlevini ve kullanım şeklini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Makyajın tanımı, makyajın doğuşu, makyajın kullanım alanları, makyaj malzemelerinin ve uygulayıcılarının türleri ve kullanım şekilleri, geleneksel makyaj, profesyonel makyaj ve sinema, televizyon, tiyatro ve dansta kullanımı, karakter makyajı, plastik makyaj ve latex kullanımı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makyaj kavramını tanımlar, kullanım amacını ve tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Geleneksel makyaj ve sahne makyajını karşılaştırarak tartışabilir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Makyaj malzemelerini sınıflandırır ve her malzemenin hangi durumda kullanılacağına karar verebilir. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, | Performans Değerlendirme, |
4 | Yüz tiplerini sınıflandırır ve farklı yüz tiplerine en uygun makyajı uygulayabilir. | Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Sahne sanatları için karakter makyajı uygular. | Gösterip Yaptırma, Proje, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makyajın tanımı, doğuşu ve gelişimi. | |
2 | Makyajın amacı, kullanım alanları. | |
3 | Geleneksel Makyaj, Türkiye ve Dünya'dan örnekler | |
4 | Profesyonel Makyaj; Sinema, Televizyon, Tiyatro, Dans | |
5 | Makyaj malzemelerinin ve uygulayıcılarının türleri ve kullanım şekilleri | |
6 | Makyaj uygulamasında koyu ve açık renk kullanımının önemi, gölge uygulamaları | |
7 | ||
8 | Ara Sınav | |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğrenciler kendilerine ait ayna, makyaj ve temizleme malzemesi temin etmelidirler. |
Ders Kaynakları | ARIKAN, Yılmaz; Uygulamalı Makyaj Eğitimi, Pozitif Yayınları, İstanbul 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makyaj kavramını tanımlar, kullanım amacını ve tarihsel gelişimini açıklar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Geleneksel makyaj ve sahne makyajını karşılaştırarak tartışabilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Makyaj malzemelerini sınıflandırır ve her malzemenin hangi durumda kullanılacağına karar verebilir. | 5 | 5 | |||||||||
4 | Yüz tiplerini sınıflandırır ve farklı yüz tiplerine en uygun makyajı uygulayabilir. | 5 | 5 | |||||||||
5 | Sahne sanatları için karakter makyajı uygular. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |