Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dans ve Müzik Tarihi | THO 314 | 6 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Semih Özbilgi |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Prehistorik dönemden başlayarak Dansın Asya ve Avrupa´daki gelişimi tarihsel ve kültürel açıdan anlatmak.
. |
Dersin İçeriği | Dansın doğuşu, Eski Uygarlıklarda Dans; Sümerleri, Mısır, Yunan ve Roma uygarlıkları ve dansları. Ortaçağ , Rönesans; Balenin doğuşu. Balenin gelişimi
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dansın ortaya çıkış sürecini kronolojik olarak bilir | ||
2 | Dansın kültürel ve tarihsel gelişimi hakkında yorum yapar | ||
3 | Karşılaştığı dansın dönemine göre analiz edebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | Dans ve müzik tarihi hakkında genel bilgiler | |
3 | Antik Sümer Dansları | |
4 | Antik Mısır Dansları | |
5 | Antik Yunan Dansları | |
6 | Roma Dönemi Dansları | |
7 | Ortaçağda Dans | |
8 | ara sınav | |
9 | Rönesans Dansları ve müzikleri | |
10 | 18. yy’ da dans-Salon dansları ve müzikleri | |
11 | 19. yy romantik Bale ve müzikleri | |
12 | 19. yy klasik Bale ve müzikleri | |
13 | Ekoller | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | History of Dance by Curt Sachs, History of Dance by John Martin, Kısa Bale ve Modern Dans Tarihi, Jak Deleon.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dansın ortaya çıkış sürecini kronolojik olarak bilir | |||||||||||
2 | Dansın kültürel ve tarihsel gelişimi hakkında yorum yapar | |||||||||||
3 | Karşılaştığı dansın dönemine göre analiz edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |