Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ritim Bilgisi Vııı THO 412 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

9 / 10 / 11 Zamanlı usullerin kavranması. "TEKE" gibi özel çalışma isteyen seslerin asma davul üzerinde denenmesi. Halk Oyunları müziklerine eşlik edilmesi ve ileri çalım tekniklerinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

9 / 10 / 11 Zamanlı usullere ilişkin dikte ve solfej çalışmaları yapılarak "TEKE" gibi özel çalışma isteyen seslerin asma davul üzerinde uygulamalı olarak çalınacaktır. Aynı zamanda asma davul eşlik çalgısı olarak kullanılarak Halk dansları müziklerinin icrası gerçekleşecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Asma Davul Çalgısının Fiziki yapısı
2 Asma Davul çalgısının Farklı akort teknikleri
3 Asma davul çalgısının ileri çalım tekniklerinin öğretilmesi
4 Asma davul çalgısının ileri çalım tekniklerinin öğretilmesi
5 TeKe, Trill gibi özel çalım tekniklerinin öğretilmesi
6 TeKe, Trill gibi özel çalım tekniklerinin öğretilmesi
7 Asma davul çalgısının ileri çalım tekniklerinin icrası
8 Vize
9 Asma davul çalgısının ileri çalım tekniklerinin icrası
10 TeKe notasının icrası
11 TeKe notasının kompozisyon içindeki icrası
12 Trill Notasının icrası
13 Trill notasının kompozisyon içindeki icrası
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

Kişisel Ders Notları

 

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 71
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,84
Dersin AKTS Kredisi 4