Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Müziği Repertuarı I | THO 415 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Oyunlarının Farklı türlerine ait halk oyunlarının ritmik ve müzik olarak öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Halay horon bar zeybek karşılama türlerinden örnek seçilerek müzik ve ritmik öğretimleri yapılır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk Oyunları Müzikleri türlerine hakimdir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin ve amacının tanıtılması | |
2 | Gaziantep Yöresi Oyun Müzikleri (Ağırlama,Berde, Çepikli) | |
3 | Gaziantep Yöresi Oyun Müzikleri (Demirci, Demone Dereköy Üçayağı)) | |
4 | Gaziantep Yöresi Oyun Müzikleri (Dokuzlu, Esmergavli, Fatike) | |
5 | Gaziantep Yöresi Oyun Müzikleri (Halebi, Kırıkhan, Koseyri, Mani) | |
6 | Gaziantep Yöresi Oyun Müzikleri (Meses, Pekmez, Oğuzlu, Susam) | |
7 | Gaziantep Yöresi Oyun Müzikleri (Halebi, Kırıkhan, Koseyri, Mani) | |
8 | Vize | |
9 | Gaziantep Yöresi Oyun Müzikleri (Şekeroğlan, Teze Gelin, Zelloze, Zennube) | |
10 | Artvin Yöresi Oyun Müzikleri (Ata Barı, Deli Horon, Cilveloy) | |
11 | Artvin Yöresi Oyun Müzikleri (Döne, Coşkun Çoruh, Düz Horon) | |
12 | İzmir Yöresi Oyun Müzikleri (Harmandalı, Yalabık, Somali) | |
13 | İzmir Yöresi Oyun Müzikleri (Süslü Jandarma, Ötme Bülbül) | |
14 | İzmir Yöresi Oyun Müzikleri (Koca Ümmet, Hürmüz, Sebai) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türk Oyunları Müziklerinden Örnekler, Tarkan Erkan |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Halk Oyunları Müzikleri türlerine hakimdir | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 4 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |