Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Benesh Hareket Notasyonu I | THO 413 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Semih Özbilgi |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk Halk Oyunlarının doğru bir sekilde derlenmesi aslına uygun olarak nesilden nesile aktarılması,Benesnh Hareket Notasyınu öğrenilmesi uygulaması derlemelerin aslına uygun olarak yapılması. |
Dersin İçeriği | Hareket yazım metodu.Benesh Hareket yazım metodunun temel prensibleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Benesh Hareket Notasyonu temel prensiplerini bilme. | ||
2 | Benesh Hareket Notasyonu sembollerini anlama. | ||
3 | Benesh Hareket Notasyonu ile beden hareketlerini yazabilme. | ||
4 | Porte üzerine yazılmış hareketleri okuyabilir, uygulayabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hareket Yazım sistemlerini tarihçesi,Benesh Hareket Notasyonu tarihçesi | |
2 | Genel Tanıtım ve yazım kuralları,Alıştırmalar ve statik duruşlar | |
3 | Ayak pozisyonları | |
4 | Ayağın,taban,yarım ayak ve parmak ucu duruşlarında yazım kurlaı ve vucut ağırlık merkezi | |
5 | Ayağın pozisyonlara kapanması | |
6 | Tek ayağın,parmak ucu ve yarım ayak durumunda,statik duruş ve pozisyonlara kapanması. | |
7 | Pozisyonlarda ayak yönleri. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Dizlerin Bükülmesi | |
10 | Verev | |
11 | Kol Hareketleri | |
12 | Ayak Bağlama | |
13 | Yönler | |
14 | Alıştırmalar:Dizlerin bükülmesi,bacak hareketleri,çapraz kol ve kırık dirsek ile kol hareketleri,çapraz kol ve ayak hareketleri,ön ve arkada ayak bağlama ve ellerin vücuda teması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Halk Oyunları Yazımı Suna Eden Şenel I.Kitap |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Benesh Hareket Notasyonu temel prensiplerini bilme. | |||||||||||
2 | Benesh Hareket Notasyonu sembollerini anlama. | |||||||||||
3 | Benesh Hareket Notasyonu ile beden hareketlerini yazabilme. | |||||||||||
4 | Porte üzerine yazılmış hareketleri okuyabilir, uygulayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |