Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dans Antropolojisi THO 114 2 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EDA ERTURAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Yerleşik “dans” tanımlarını tanımak Dans ve diğer disiplinler arasında ilişki kurmak.
Antropoloji’nin temel kavramları ile dansı ilişkilendirme, kültür içinde dansı konumlandımak, farklı tarihsel dönem ve toplumsal yapılarda dansı analiz etmek

 
Dersin İçeriği

Antropoloji, kültür ve dans tanımı, dans ve oyun ayrımı, dansın kültürel işlevi, farklı tarihsel dönem ve toplumsal yapılarda dans, İnsan ve toplum araştırmalarında dansın yeri ve önemi, dans antropolojisi, dans etnolojisi, etnokoreoloji ayrımı, Türkiye ve Dünya’da yapılan dans antropolojisi çalışmaları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel açıklama değerlendirme ve derse giriş
2 Dans Antropolojisi tanımı ve temel kavramlar
3 Kültürel Antropoloji, insan ve kültür, kültüre ilişkin temel kavramlar
4 İletişim aracı olarak beden ve hareket
5 Oyun ve dans kavramları
6 Ritüel, tören, inanç, inanış, din kavramları
7 Rruhani ritüellerde dansın rolü ve işlevleri
8 Şamanizm ve dans
9 VİZE
10 Şamanik dansların atropolojik açıdan incelenmesi T
11 Türk halk oyunlarının kökenleri ve tarihsel gelişimi
12 Türk halk oyunlarının çeşitleri
13 Dansın Bedensel ve zihinsel sağlık üzerine etkileri
14 Genel tekrar ve tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 4
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0,16
Dersin AKTS Kredisi 2