Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Repertuvarı ve Müziği Vııı | THO 422 | 8 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders, yaratıcı tasarımlar ve doğaçlama kullanılarak halk oyunları alanında belirli bir yetkinlik seviyesine gelmiş olan öğrencilerin özgün koreografiler hazırlamasını ve sahnelemesini amaçlar.
|
Dersin İçeriği | Halk oyunlarının karakteristik özelliklerine göre beden çalışmaları, ritmin bedensel kullanımı anlamında yaratıcı çalışmalar, yöresel karakteristik hareketlerin koreografik olarak yeniden tasarlandığı kombinasyon denemeleri ve doğaçlama çalışmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk halk oyunları türlerine ait repertuvara hakimdir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
2 | Halk oyunlarında kullanılan temel hareketlerden oluşan koreografiler yapabilir ve sahneleyebilir. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
3 | Bedensel koordinasyon içinde hareket serisi tasarlama ve uygulama konusunda teknik ve estetik beceriye sahiptir. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Farklı dans türleri ve sahne uygulamalarından oluşan görsel medyanın izlenmesi ve performans örnekleri. | |
2 | Zeybek türünde toplu uygulamalar, uyum ve yaratıcılığın pekiştirilmesi. | |
3 | Teke oyunlarında toplu uygulamalar, uyum ve yaratıcılığın pekiştirilmesi. | |
4 | Horon türünde toplu uygulamalar, uyum ve yaratıcılığın pekiştirilmesi. | |
5 | Bar türünde toplu uygulamalar, uyum ve yaratıcılığın pekiştirilmesi | |
6 | Halay türünde toplu uygulamalar, uyum ve yaratıcılığın pekiştirilmesi. | |
7 | İçel bölgesi kaşık oyunlarında toplu uygulamalar, uyum ve yaratıcılığın pekiştirilmesi. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karşılama türünde toplu uygulamalar, uyum ve yaratıcılığın pekiştirilmesi. | |
10 | Hora oyunlarında toplu uygulamalar, uyum ve yaratıcılığın pekiştirilmesi. | |
11 | Farklı ritim kalıpları eşliğinde improvizasyon çalışması. | |
12 | Farklı ritim kalıpları eşliğinde improvizasyon çalışması. | |
13 | Koreografik çalışmalar: Öğrenci sunumları | |
14 | Koreografik çalışmalar: Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk halk oyunları türlerine ait repertuvara hakimdir. | |||||||||||
2 | Halk oyunlarında kullanılan temel hareketlerden oluşan koreografiler yapabilir ve sahneleyebilir. | |||||||||||
3 | Bedensel koordinasyon içinde hareket serisi tasarlama ve uygulama konusunda teknik ve estetik beceriye sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |