Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Repertuvarı ve Müziği Vı | THO 312 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk halk oyunları, Türk kültürünün önemli parçalarındandır. Kaşıklı kadın oyunları da bu zengin kültürel mirasın bir parçasıdır. Bu dersin amacı, kaşıklı kadın oyunlarının koreografik ve yaratıcı bakış açısı, sosyal ve estetik becerilerin farklı dans formları ile kurgulayabilmek. |
Dersin İçeriği | Türk Halk Oyunları kaşıklı kadın oyunları örnekleri ve koreografik çalışmalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk halk oyunlarında bulunan türler üzerinden öğrencilerin kurgu ve sahneye aktarma becerilerinin denemeler ve uygulamalar yoluyla geliştirilmesi | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | |||
3 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dans adımları ile beden ısınması ve bedensel farkındalık geliştirme: kaşık türü örneği | |
2 | Kaşık türü ritim kalıpları, doğaçlama çalışmaları, halk oyunları formları üzerinde denemeler ve grup performansları | |
3 | Ayna çalışması ve mimik kullanımı üzerine farklı uygulamalar: kaşık türü örneği | |
4 | Yaratıcı bakış açılarını geliştirebilecek görsellerin sunumu ve bu sunumlardan hareketle kaşık türü üzerinden örnek çalışmalar | |
5 | Temel vücut hareketleri, koordinasyon ve dengeyi geliştirme, gövdeyi güçlendirme, vücudun eklemlerinin fonksiyonlarını anlama | |
6 | Sahne kullanımı ve sahnenin denge alanlarını algılama çalışmaları: kaşık türü üzerinden örnek çalışmalar | |
7 | Modern dans ve bale adımlarının kaşık türü ve adımları ile harmanlanması, grup denemelerinde uyum ve yaratıcılığın pekiştirilmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğaçlama ve uygulamalar içerisinde role girebilme çalışmaları: kaşık türü üzerinden örnek çalışmalar | |
10 | Sahne denemelerinde beden farkındalığı: dünya danslarından adımlarla kaşık türünün sentezlenmesi | |
11 | Dans uygulamalarında farklı aksesuar ve materyal kullanımı, beden koordinasyonu: kaşık türü üzerinden örnek çalışmalar | |
12 | Kaşık türü üzerinden koreografik çalışmalar ve sahne üzerinde denemeler | |
13 | Koreografik çalışmalar ve denemeler | |
14 | Koreografik çalışmalar ve denemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk halk oyunlarında bulunan türler üzerinden öğrencilerin kurgu ve sahneye aktarma becerilerinin denemeler ve uygulamalar yoluyla geliştirilmesi | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 4 |
2 | ||||||||||||
3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |