Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hareket Notasyonu I | THO 215 | 3 | 1 + 1 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Semih Özbilgi |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Kinetografi/Laban Hareket Yazım sisteminin temel yazım kurallarını ve sembollerini öğrenmesi, Türk Halk Oyunları repertuvarlarının ve sahne çalışmalarının transkripsiyonunun yapılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Kinetografi/Laban Hareket Yazım Sistemi'nin temel prensipleri.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laban Kinetografisinin temel prensiplerini bilme. | ||
2 | Laban Kinetografisini sembollerini anlama. | ||
3 | Laban Kinetografisi ile beden hareketlerini yazabilme. | ||
4 | Porte üzerine yazılmış hareketleri okuyabilir, uygulayabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hareket yazım sistemlerinin kısa bir tarihçesi Laban Kinetografisinin tarihçesi | |
2 | Hareket işareti, Porte | |
3 | Ritim ve hareket göstergesi | |
4 | Yönler | |
5 | Destek bacağının düzeyleri,Pozisyonlar | |
6 | Adım, tekrarlar işareti | |
7 | Desteği Tutma, Dikey hareketler (sıçramalar) | |
8 | Ara sınav | |
9 | Bacak hareketi | |
10 | Bacağın rotasyonu | |
11 | Duyulabilir aksanlar | |
12 | Vücudun dikey hareketleri | |
13 | Türk Halk Oyunları motiflerinden örnek yazımlar | |
14 | Dikte ve deşifre egzersizleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fügedi, János. (2016a). Basics of Laban Kinetography for Traditional Dancers. Budapest: Institute for Musicology, Research Centre for the Humanities. Fügedi, János. (general editor). (2016b). “The Data of the Knowledge Base of Traditional Dances.” Version 1, dx.doi.org/10.23714/nzntk.ntt.publ.l01777. Retrieved from http://db.zti.hu/neptanc_tudastar/pdf/biblio/l01777.pdf Fügedi, János; Vavrinecz, András. (2013). Old Hungarian Dances Styles, The Ugros, Anthology. Budapest, Hungary: L’Harmattan – MTA Zenetudományi Intézet. Guest, Ann Hutchinson. (1998). Choreo-Graphics, A Comparison of Dance Notation Systems From the Fifteenth Century to the Present. New York: Routledge. Guest, Ann Hutchinson. (2005). Labanotation, A System of Analyzing and Recording Movement Fourth Edition. New York: Routledge.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Laban Kinetografisinin temel prensiplerini bilme. | 5 | ||||||||||
2 | Laban Kinetografisini sembollerini anlama. | |||||||||||
3 | Laban Kinetografisi ile beden hareketlerini yazabilme. | |||||||||||
4 | Porte üzerine yazılmış hareketleri okuyabilir, uygulayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |