Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Müzik ve Uygulamaları III | THO 201 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Semih Özbilgi |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Türk Halk Oyunları Zeybek türünü tanıması, geleneksel özelliklerini gözlemlemesi, geleneksel Zeybek oyunlarının hareketsel analizini yapması, bireysel uygulama ile taklit ederek hareketi kendi bedenine aktarmasına katkıda bulunmaktır. |
Dersin İçeriği | Zeybek bölgesi oyun türü ve müziği hakkında geniş bilgiye sahip olma. Zeybek bölgesi repertuarını tanıma, öğrenme, uygulama ve sahneleme projeleri geliştirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zeybek oyun oynama geleneğini tanımlar. İzmir yöresi Türk Halk Oyunlarında kullanılan kıyafetleri sıralar, oyun müziğinin ritmik ve melodik yapısını yazar. | ||
2 | Vücudunu yöre tavrı için hazır hale getirir. | ||
3 | Yöre hareketlerini kendi başına örnekler. | ||
4 | Yöre hareketlerini yöre tavrına ve ritmik yapıya uygun yapar. | ||
5 | Yörede oynan oyunları, kullanılan giysileri ve müzikal unsurları yörenin özelliklerine göre değerlendirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallarZeybek oyun türünün tanıtılması, müzik ve ritim kalıplarının anlatılması. Zeybek bölgesi giyim kuşam özelliklerinin belirtilmesi, alan araştırması görüntülerinin izlenmesi. | |
2 | Zeybek erkek oyun uygulamaları: Harmandalı oyunu, ritim ve müzikleri | |
3 | Zeybek erkek oyun uygulamaları: Koca Ümmet oyunu, ritim ve müzikleri | |
4 | Zeybek erkek oyun uygulamaları: Süslü Jandarma oyunu, ritim ve müzikleri | |
5 | Zeybek erkek oyun uygulamaları: Sebai oyunu, ritim ve müzikleri | |
6 | Zeybek erkek oyun uygulamaları: Somalı oyunu, ritim ve müzikleri | |
7 | Zeybek erkek oyun uygulamaları: Koca Arap oyunu, ritim ve müzikleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Zeybek erkek oyun uygulamaları:Aydın Kadıoğlu oyunu, ritim ve müzikleri | |
10 | Zeybek kadın oyun uygulamaları: Hazeli-Yün Entari -Arpazlı-Dağlı oyunu, ritim ve müzikleri | |
11 | Zeybek erkek oyun uygulamaları: Ötme Bülbül oyunu, ritim ve müzikleri | |
12 | Zeybek erkek-kadın oyun uygulamaları: 9/8-9/16 Kıvrak zeybek oyun , ritim ve müzikleri | |
13 | Zeybek erkek-kadın oyun uygulamaları: 9/8-9/16 Kıvrak zeybek oyun , ritim ve müzikleri | |
14 | Zeybek erkek-kadın oyun uygulamaları:9/8-9/16 Kıvrak zeybek oyun , ritim ve müzikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Zeybek oyun oynama geleneğini tanımlar. İzmir yöresi Türk Halk Oyunlarında kullanılan kıyafetleri sıralar, oyun müziğinin ritmik ve melodik yapısını yazar. | |||||||||||
2 | Vücudunu yöre tavrı için hazır hale getirir. | |||||||||||
3 | Yöre hareketlerini kendi başına örnekler. | |||||||||||
4 | Yöre hareketlerini yöre tavrına ve ritmik yapıya uygun yapar. | |||||||||||
5 | Yörede oynan oyunları, kullanılan giysileri ve müzikal unsurları yörenin özelliklerine göre değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 10 | 8 | 80 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |