Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunları Müzik ve Uygulamaları I THO 101 1 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Öğr.Gör. EDA ERTURAL, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları

Öğr. Gör. Eda ERTURAL

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin; Türk halk oyunları halay türünü tanıması.

Dersin İçeriği

Gaziantep ve Hatay oyun repertuvarını tanıma, öğrenme, uygulama ve sahneleme

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halay dans türü hakkında teorik bilgi edinme Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Halay dans türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
3 Halay danslarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
4
5
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar, halay oyun ve müzik yapısının tanıtımı, halay türü hakkında genel bilgilendirme
2 Gaziantep yöresi kültürel yapısı, geleneksel adımlarla ısınma, Sallama, Havarişko dansı ve müziğinin öğretimi
3 Hatay yöresi kültürel yapısı, oyunlar arası benzerlik ve mukayesesi Rişko dansı ve müzik öğretimi
4 Gaziantep yöresi halay tutuşma şekilleri, yörede kullanılan çalgılar ve Kırıkhan dansı öğretimi
5 Hatay yöresi halay tutuşma şekilleri, yörede kullanılan çalgılar ve Kırıkhan dansı öğretimi
6 Gaziantep ve Hatay yöresi halay form yapısı ve sahne kullanımı. Yörelerin ritmik adımları ile alıştırmalar
7 Gaziantep yöresi giyim kuşamı. Demirci dansı ve müziğinin ritmik yapısının öğretimi. Hatay yöresi giyim kuşamı. Demirci dansı ve müziğinin ritmik yapısının öğretimi
8 Vize
9 Gaziantep yöresi kadın dansları. Zennube, Hallume, Zellocan, danslarının öğretimi. Ritim kaıplarının analizi
10 Hatay yöresi Zennube, Ayşeli, danslarının öğretimi ve ritim kalıplarının analizi
11 Gaziantep yöresi Maney ve Şamatya danslarının öğretimi. ritim kalıpları ve düğün geleneğinde halk danslarının önemi. Görsellerle tanıtılması
12 Hatay yöresi Maney ve Halebi danslarının öğretimi. Ritim kalıpları ve düğün geleneğinde halk danslarının önemi. Görsellerle tanıtılması
13 Gaziantep yöresi dansların da Şamanizm etkisi, müzik ve ritim kalıplarının aktarılması. Sinsin, Dokuzlu, Kaba danslarının öğretimi
14 Gaziantep ve Hatay yöresinde solo ve naraların önemi. sololarda ritim unsuru, farklı solo örneklerinin aktarılması ve öğretimi. Dansların bir bütün halinde icra edilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Murat Serkan ERTURAL(2006), GAZİANTEP HALK OYUNLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi  Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı

Neslihan GÜZELOĞULLARI (2005), GAZİANTEP YÖRESİ HALK OYUNLARININ YAPISI  VE  İŞLEVLERİ Yüksek Lisans Tezi  Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 

Genç, Eser. (2021). Barak Türkmenlerinde Halk Oyunları. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 5, 235-259.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Halay dans türü hakkında teorik bilgi edinme 4 5 5 4 5 1 2 1 5 5 3
2 Halay dans türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme 4 5 5 4 5 1 2 1 5 5 4
3 Halay danslarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme 4 5 5 4 5 1 2 1 5 5 4
4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 8 16
Final 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4