Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Keman) | CKE 312 | 6 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin Re majör Tonun seslerinin ve Rast Makamının yerinden traspoze olarak doğru bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Ders içeriğinde Re majör Tonunda yazılmış egzersizler ve Rast makamında yazılmış peşrevler bulunmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Re majör gamı | Tartışma, | |
2 | Re majör gamında edüt çalabilme | Tartışma, | |
3 | Rast makamının yerinden transpozesinin öğrenilmesi | Tartışma, | |
4 | Rast peşrevlerin yerinden icrası | Tartışma, | |
5 | Yerinden Rast makamında 1 numaralı parmakla süsleme | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hersey modern violin method 23. Sayfa Re Majör egzersiz | Hersey modern violin method |
2 | Rast Peşrev Sırrı Abdülkadir Nasır Dede Yerinden icra | TRT Repertuarı |
3 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 25 | Hersey modern violin method |
4 | Rast Peşrevi Osman Dede No 1 Yerinden icra | TRT Repertuarı |
5 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 26 | Hersey modern violin method |
6 | Rast Peşrev Farabi Yerinden icra | TRT Repertuarı |
7 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 27 | Hersey modern violin method |
8 | Vize Haftası | Hersey modern violin method |
9 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 28 | Hersey modern violin method |
10 | Sazkar Peşrev Emin Ağa Yerinden İcra | TRT Repertuarı |
11 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap . No: 15 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap |
12 | Sazkar Peşrev Kantemiroğlu | TRT Repertuarı |
13 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap . No: 16 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap |
14 | Wohlfahrt Op 45 No: 14 | Wohlfahrt Op 45 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hersey modern violin method-New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap -Wohlfahrt Op 45 No: 14-TRT Repertuarı |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Re majör gamı | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | Re majör gamında edüt çalabilme | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
3 | Rast makamının yerinden transpozesinin öğrenilmesi | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
4 | Rast peşrevlerin yerinden icrası | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
5 | Yerinden Rast makamında 1 numaralı parmakla süsleme | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |