Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Klarnet) | CKL 212 | 4 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak.
|
Dersin İçeriği | Klarnetin tarihİ klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin anlatılmasI Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi 2. oktav natural ve yarım seslerin seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | klarnetin1. oktavdan 2 .oktava geçiş pozisyonunun öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, | |
2 | klarnetin 2.3 oktav naturel ve yarım seslerin öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 2/4 lük 3/4 lük 4/4 lük usullerde ki eserleri icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Buselik makamının öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Klarnetin bölümlerini takıp çıkarmasının öğrenip uygulama becerisini kazanabilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNİN ÖĞRETİLMESİ. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
2 | KLARETİN 2. OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
3 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
4 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜL.SÜN KİTABI |
5 | KLARNETİN 2. OKTAV YARIM SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
6 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL VE YARIM SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
7 | KLARNETİN 1. OKTAVINDAN 2. OKTAVA GEÇME ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
8 | KLARNETİN 1.2.OKTAV KARIŞIK SESLERDE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
9 | KLARNETİN 3.OKTAV NATUREL SESLERİNİN ÖGRETİLMESİ VE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
10 | KLARNETİN 3. OKTAV YARIM SESLERİN ÖĞRETİLMESİ VE ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
11 | KLARNETİN 1.2.3. OKTAV SESLERİNDE KROMATİK ETÜT ÇALIŞMASI. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
12 | BUSELİK MAKAMINDA 2/4 LÜK VE 3/4 LÜK USULLERDE ETÜT İCRA EDİLMESİ. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
13 | BUSELİK ESER DİL BESTENİM MEŞHURUM İCRASI EDİLMESİ. | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI. |
14 | GENEL TEKRAR. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim( metin Gülsün kitabı ) TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi kitabı metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | klarnetin1. oktavdan 2 .oktava geçiş pozisyonunun öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
2 | klarnetin 2.3 oktav naturel ve yarım seslerin öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
3 | 2/4 lük 3/4 lük 4/4 lük usullerde ki eserleri icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
4 | Buselik makamının öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
5 | Klarnetin bölümlerini takıp çıkarmasının öğrenip uygulama becerisini kazanabilmesi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |