Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Bağlama) | CBA 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bağlamanın tutuluşu, sağ ve sol el tekniklerinin geliştirilmesi, Naturel Sesler ve 1/4-1/8 notaların tezene vuruşları, Tartım kalıpları, Halk Ezgileri ve arızalı sesler ve Usullerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bağlamanın tutuluşu, Sol el pozisyonu, perdelere basış, tezenenin telde çalışması, Tezenenin yukarıdan aşağıya doğru vuruşu, naturel seslerin bağlamadaki yerleri, 1., 2. ve 3. parmağın kullanımı, Dört onaltılıktan oluşan tartım kalıbı, sekizlik ve onaltılıktan oluşan tartım kalıbı, senkoplu tartım kalıbı ve noktalı sekizlik ve onaltılık tartım kalıpları ve tezene vuruşları, Si bemol, Si Bemol 2, Mi Bemol, Mi Bemol 2, Fa diyez ve Do diyez seslerinin bağlamadaki yerleri, 3/8, 6/8, 12/8, 5/8, 10/8, 7/8, 9/8 usûller ve tezene vuruşları.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. | ||
2 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. | ||
3 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bağlamanın Tutuluşu | |
2 | Sol El Pozisyonu ve Perdelere Basış | |
3 | Sağ El Pozisyonu (Tezenenin Tutuluşu) ve Alıştırmalar | |
4 | Tezenenin Yukarıdan Aşağıya Doğru Vuruşu | |
5 | La ve Si Notalarının Bağlamadaki Yeri, 1. Parmağın Kullanımı | |
6 | Do Sesinin Bağlamadaki Yeri, 1. ve 2. Parmağın Kullanımı | |
7 | Re, Mi, Fa, Sol Seslerinin Bağlamadaki Yerleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tartım Kalıpları | |
10 | Si Bemol Sesinin Bağlamadaki Yeri ve 4. Parmağın Kullanımı | |
11 | Mi Bemol ve Mi Bemol 2 Sesinin Bağlamadaki Yeri ve Alıştırmalar | |
12 | 3/8, 6/8 ve 12/8 Usûl ve Tezene Vuruşları | |
13 | 5/8, 7/8, 9/8 ve 10/8 Usûller ve Tezene Vuruşları | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | EKİCİ, Savaş (2020) "Bağlama Eğitimi Yöntem ve Teknikler", Yurt Renkleri Yayınevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. | |||||||||||
2 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. | |||||||||||
3 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |