Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı I (Viyola) CVI 211 3 1 + 1 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FUNDA ESİN
Dersi Verenler Doç.Dr. FUNDA ESİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Düzgün bir viyola ve yay tutuşu. Ritmik uygulamalar, egzersizler, etüdler, parçalar ile sol el parmak ve sağ kol yay tekniğini güçlendirmek.

Dersin İçeriği

viyola ve yayı doğru tutuş kuralları. Tüm tellerde ritmik kol hareketleriyle yay egzersizleri. Sol el ve sağ kol egzersizleriyle örnek uygulama parçaları, etüdler. Sağ kol yay tekniğini güçlendirici ritmik parçalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yay kullanım tekniğini geliştirir. Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
2 Viyolada 1.pozisyon kullanım becerisini kazanır. Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
3 Do majör,re majör,sol majör,fa majör gamlarını öğrenir. Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
4 İki bağlı-bağsız yay tekniğini geliştirir. Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
5 Acilitesini geliştirir. Tartışma, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Viyola hakkında genel bilgi.Viyola ve yayı doğru tutuş kuralları.Boş tellerde yay egzersizleri.Sol elin tellerdeki doğru konumu ve pratik uygulama çalışmaları,sayfa:8,9 Carl Weber Premier Viola Method
2 1.Haftanın tekrarı.Tüm tellerde 4.parmak kullanımı sayfa:9,parmak teknikleri sayfa:10,11/sayfa:6 Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1
3 Do majör,sol majör gamları (1 oktav)sayfa:11./sayfa:7 etüd no11,sayfa:8 parça no17 Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1
4 2.Haftanın tekrarı.Geniş yay kullanımı konusu no1 Cassi Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1
5 1.Haftanın tekrarı.Do majör gamı.sayfa:13 no23 Berta Volmer Viola Method1
6 Boş tellerde ritmik yay teknikleri,no2 /Rast ve Buselik makam seslerinde örnek uygulamalar /düet veya trio örnek eser uygulamaları . Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1,TRT
7 2.Haftanın tekrarı.Boş tellerde 2 bağlı-bağsız yay teknikleri no3,4 /Medhal formunda bilgi ve Rast Medhal Amir Ateş Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1,TRT
8 Vize
9 Sol majör gamı sayfa:11/ Sayfa:15 no29 a,b,c uygulamaları /Buselik Medhal Aydın Oran Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1,TRT
10 9.Haftanın tekrarı.Her telde 2 bağlı ve triole uygulamalar no5,6 / Rast Medhal Ali Rıfat Bey /sayfa:44 Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts, TRT,Carl Weber Premier viola medhod
11 Re majör ,fa majör gamları sayfa:12,13 ,sayfa:45 Carl Weber Premier Viola Method/Carl Weber PAremier viola medhod
12 Sayfa:7 etüd no11,sayfa:8 no17./ No1 Berta Volmer Viola Method1/Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1
13 Tüm tellerde 4.parmak egzersizleri sayfa:18 no34 Berta Volmer Viola Method1
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Carl Weber Premier Viola Method, Berta Volmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free mini Open String Workouts 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir.
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır.
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Yay kullanım tekniğini geliştirir.
2 Viyolada 1.pozisyon kullanım becerisini kazanır.
3 Do majör,re majör,sol majör,fa majör gamlarını öğrenir.
4 İki bağlı-bağsız yay tekniğini geliştirir.
5 Acilitesini geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
1. Ara Sınav 55
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 3 2 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4