Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Tanbur) | CTA 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Muzik Aritmetiği ve Ses Sistemleri, Meşk I-II, Mevlevi Ayinleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tanbur çalgısını çalmak için temel teknik kazanımları sağlamak |
Dersin İçeriği | Tanburun tanıtımı, akordu, perde sistemi, temel temrinler, sağ-sol el koordinasyonu için temel etüdler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tanbur hakkında temel bilgiler kazanılır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Sağ ve sol el koordinasyonu sağlanır. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tanburun akordu, sap düzeni ve perdeleri öğrenilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Rast makamı icrası öğrenilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Mahur makamı icrası öğrenilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanburun tanıtılması, tutuş, postür, parmak baskısı, mızrap tutuş ve vuruşu, akord, tellerin isimleri | |
2 | Tutuş, baskı ve mızrap çalışmaları, ilk temrinler no.1a, no.1b, no.2 | |
3 | Tutuş, baskı ve mızrap çalışmaları, ilk temrinlerin geliştirilmesi | |
4 | Temrin no.3, Rast makamı perdelerinin isim ve yerleri | |
5 | Etüd no.1a, Rast makamı perdelerinin isim ve yerleri | |
6 | Etüd no.1b, Rast makamı perdelerinin isim ve yerleri | |
7 | Etüd no.1c, Temrin no.4, Rast Peşrev - Yusuf Paşa | |
8 | Vize haftası | |
9 | Etüd no.3a, Temrin no.4, Rast Peşrev - Yusuf Paşa | |
10 | Etüd no.3a, Temrin no.4, Etüd no.2a, Rast Peşrev - Yusuf Paşa | |
11 | Etüd no.2b, Rast Peşrev - Yusuf Paşa, Mahur Peşrev - Gazi Giray Han | |
12 | Etüd no.2c, yarım perdelerin isim ve yerleri, Mahur Peşrev - Gazi Giray Han | |
13 | Etüd no.2c, Temrin no.5, yarım perdelerin isim ve yerleri, Mahur Peşrev - Gazi Giray Han | |
14 | Etüd no.2c, Temrin no.5, yarım perdelerin isim ve yerleri, Mahur Peşrev - Gazi Giray Han |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili temrin, etud ve eser notaları calısılacağı zaman hoca tarafından verilir. |
Ders Kaynakları | Öğr. Gör. Korkutalp Bilgin'in tamamlanmamış, basılmamış tanbur metodu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tanbur hakkında temel bilgiler kazanılır. | |||||||||||
2 | Sağ ve sol el koordinasyonu sağlanır. | |||||||||||
3 | Tanburun akordu, sap düzeni ve perdeleri öğrenilir. | |||||||||||
4 | Rast makamı icrası öğrenilir. | |||||||||||
5 | Mahur makamı icrası öğrenilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |