Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Ud) | CUD 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ensturmanı tanır. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Ud üzerinde ki sesleri tanır ve uygular. | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | 1.pozisyonda ki baskıları öğrenir. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Basit makamlarda etüdler çalar. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | İlgili metodda ki sorumlu olduğu etüdleri çalar. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Rast makamı dizisini tanır. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Ud sazının tarihi hakkında genel bilgiler. - Türkiye’de kullanım alanları hakkında bilgi. - Enstrümanın en fazla üç hafta içerisinde sahip olunması ile ilgili uyarı ve yönlendirmeler. | |
2 | Ud'un akordu,tel yapıları, tutuşu, teller, parmak,vuruşları mızrap vuruşu,vb. Konular hakkında genel bilgilendirme. - Dinletme ve dinleme | |
3 | İlgili metodda ki boş teller ile ilgili mızrap çalışmala | |
4 | ilgili metodda ki 1.pozisyon baskıları ile ilgili etüdler | |
5 | 1. Pozisyon da tüm perdelerin basılmasına yönelik egzersiz çalışmaları | |
6 | İlgili metodda ki mızrap teknikleri (tril,glisondo) ile ilgili etüdler | |
7 | Genel tekrar ve vizeye yönelik hazırlık çalışmaları | |
8 | vize | |
9 | Basit makamlara giriş ve 2.pozisyon kullanımı, rast makamı ile ilgili etüd çalışmaları. | |
10 | Rast makamı ile ilgili etüd ve eser çalışmaları. | |
11 | Rast peşrevi,etüdler ve sözlü eser ile çalıp söyleme alışkanlığının kazamına yönelik çalışmalar. | |
12 | İlgili metodda ki 2.pozizyon parmak çalışmaları ile ilgili etüdler. | |
13 | sözlü eser çalışmaları üzerinde icra ve yorum teknikleri ile ilgili çalışmalar. | |
14 | Genel dönem tekrarı ve finale yönelik çalışmalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ensturmanı tanır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
2 | Ud üzerinde ki sesleri tanır ve uygular. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
3 | 1.pozisyonda ki baskıları öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
4 | Basit makamlarda etüdler çalar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
5 | İlgili metodda ki sorumlu olduğu etüdleri çalar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
6 | Rast makamı dizisini tanır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |