Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ritim Bilgisi Vı | THO 304 | 6 | 2 + 1 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Asma Davul Ritim Notasyon sisteminin öğrenilmesi ve Asma Davul entrumanının icra edilebilmesi. |
Dersin İçeriği | Zeybek, Karşılama, Horon, Halay, Bar gibi farklı türlere ait, farklı usullerdeki ritim kalıplarının dikte edilmesi ve asma davul enstrumanı ile icrası. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 7 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder | Problem Çözme, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 8 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder | Problem Çözme, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve hedefler hakkında genel bilgi paylaşımı | |
2 | 7 Zamanlı usüllerin ve çeşitlerinin öğretilmesi | |
3 | 7 Zamanlı usüllerde dikte çalışmaları | |
4 | 7 Zamanlı usüllerin Asma Davulla icrası | |
5 | Türk Halk Oyunları'ndan 7 zamanlı örneklerin dikte ve icrası | |
6 | Türk Halk Oyunları'ndan 7 zamanlı örneklerin dikte ve icrası | |
7 | Farklı ritim enstrumanları ile 7 zamanlı usuüllerde denemeler ve genel tekrar | |
8 | Vize | |
9 | 8 zamanlı usulde öğrenilmesi | |
10 | 8 Zamanlı usülde dikte çalışmaları | |
11 | 8 Zamanlı usülde Asma Davulla icrası | |
12 | Türk Halk Oyunları'ndan 8 zamanlı örneklerin dikte ve icrası | |
13 | Türk Halk Oyunları'ndan 8 zamanlı örneklerin dikte ve icrası | |
14 | Farklı ritim enstrumanları ile 8 zamanlı usullerde denemeler ve genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Görsel ve işitsel alan araştırmaları kayıtları. |
Ders Kaynakları | YILMAZ, Kerem Cenk, ERDOĞAN, Umut, Mevcut Asma Davul Notasyonlarına Eleştirisel Bakış ve Öneriler, I.Uluslar Arası Türk Halk Oyunları Kongresi,Malatya,2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 |
2 | 8 zamanlı usulleri bilir, dikte ve icra eder | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |