Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ritim Bilgisi II | THO 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gül Kaplan Ekemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Asma Davul Çalgısıyla Ritim Öğretimi Ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşımla Bölüm Öğrencilerine Ritimin Türk halk Oyunları için önemi, nota bilgisi, atım, tartım, düzüm, usul, çalınan ritimi notaya alabilme, notayı okuyabilme, asma davul ile icra edebilme beceri ve yetkinliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Vurmalı çalgılarda kullanılan genel müzik terimleri ve işaretleri, asma davul çalgısına genel bir bakış, asma davul çalgısı için kullanılacak terminoloji ve metodolojik yaklaşım, ana usuller, dikte deşifre ve asma davulla uygulama çalışmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vurmalı çalgılarda kullanılan genel müzik terimleri ve işaretlerini kullanarak ritim notasını okur ve yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Asma davulun ses sahasını ve asma davul notasyonunda kullanılan terminolojiyi bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
3 | 2 zamanlı ana usulün ritim notasının dikte ve deşifresini yapabilir, Notayı Asma davul çalgısıyla çalabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | 3 zamanlı ana usulün ritim notasının dikte ve deşifresini yapabilir, Notayı Asma davul çalgısıyla çalabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
5 | 4 zamanlı ana usulün ritim notasının dikte ve deşifresini yapabilir, Notayı Asma davul çalgısıyla çalabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Asma Davul Çalgısının biçim bakımından yapısını bilir ve akordunu yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ritmik Okuma ve Koordinasyon Çalışmaları, (2,3,4 zamanlı) Düm, Tek -Yek –Kasnak-cız –Çember Sesleri İle Dörtlük Nota ve Sus Değerleri İle Çalışmalar | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
2 | Ritmik Okuma ve Koordinasyon Çalışmaları, (2,3,4 zamanlı) Düm, Tek -Yek –Kasnak-cız Çember Sesleri İle birlik, ikilik, Dörtlük Nota ve Sus Değerleri İle Çalışmalar | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
3 | Ritmik Okuma ve Koordinasyon Çalışmaları, (2,3,4 zamanlı) Düm, Tek -Yek –Kasnak-cız Çember Sesleri İle Sekizlik Nota ve Sus Değerleri İle Çalışma | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
4 | Ritmik Okuma ve Koordinasyon Çalışmaları, (2,3,4 zamanlı) Düm, Tek -Yek –Kasnak-cız Çember Sesleri İle Dörtlük, Sekizlik, Nota ve Sus Değerleri İle Çalışma | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
5 | Kısa Sınav | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
6 | Ritmik Okuma ve Koordinasyon Çalışmaları, (2,3,4 zamanlı) Düm, Tek -Yek –Kasnak-cız Çember Sesleri İle Dörtlük, Sekizlik, Onaltılık Nota ve Sus Değerleri İle Çalışma | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
7 | Ritmik Okuma ve Koordinasyon Çalışmaları, (2,3,4 zamanlı) Düm, Tek -Yek –Kasnak-cız Çember Sesleri İle birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik, onaltılık nota ve sus değerleriyle çalışma. | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
8 | Ara Sınav | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
9 | Ritmik Okuma ve Koordinasyon Çalışmaları, (2,3,4 zamanlı) Düm, Tek -Yek –Kasnak-cız Çember Sesleri İle birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik, onaltılık nota ve sus değerleriyle çalışma | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
10 | Ritmik Okuma ve Koordinasyon Çalışmaları, (2,3,4 zamanlı) Düm, Tek -Yek –Kasnak-cız Çember Sesleri İle birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik, onaltılık nota ve sus değerleriyle çalışma | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
11 | Kısa Sınav | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
12 | Ritmik Okuma ve Koordinasyon Çalışmaları, (2,3,4 zamanlı) Düm, Tek -Yek –Kasnak-cız Çember Sesleri İle birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik, onaltılık nota ve sus değerleriyle çalışma | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
13 | Pekiştirme çalışmaları (2 zamanlı, 3 zamanlı, 4 zamanlı) | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
14 | Final | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yılmaz, Kerem cenk. Asma Davul Çalgısıyla rRtim Öğretimi ve Performansına Yönelik metodolojik Bir Yaklaşım, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vurmalı çalgılarda kullanılan genel müzik terimleri ve işaretlerini kullanarak ritim notasını okur ve yazar. | |||||||||||
2 | Asma davulun ses sahasını ve asma davul notasyonunda kullanılan terminolojiyi bilir. | |||||||||||
3 | 2 zamanlı ana usulün ritim notasının dikte ve deşifresini yapabilir, Notayı Asma davul çalgısıyla çalabilir. | |||||||||||
4 | 3 zamanlı ana usulün ritim notasının dikte ve deşifresini yapabilir, Notayı Asma davul çalgısıyla çalabilir. | |||||||||||
5 | 4 zamanlı ana usulün ritim notasının dikte ve deşifresini yapabilir, Notayı Asma davul çalgısıyla çalabilir. | |||||||||||
6 | Asma Davul Çalgısının biçim bakımından yapısını bilir ve akordunu yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |