Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma II | THO 108 | 2 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | THO 107 Müziksel İşitme Okuma ve Yazma I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin müziksel işitme, okuma ve yazma becerilerinin gelişimini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Müzik teorisi, tonalite, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik dikte, melodik dikte. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik teorisine ilişkin bilgileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Tonalite bilgisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Majör ve minör tonaliteleri örneklerle açıklar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Tonalite bilgisini deşifre, solfej ve dikte çalışmalarında kullanır. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Düzeyine uygun okuma parçalarını deşifre eder. | Tartışma, Gezi / Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler | |
2 | Teorik bilgilerin, deşifre ve solfej çalışmaları | |
3 | Duyuş çalışmaları, tartım diktesi çalışmaları | |
4 | Basit ve bileşik ölçülerde düzeye uygun ritmik okuma çalışmaları | |
5 | Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. | |
6 | Do Majör dikte, deşifre çalışmaları. Tonalite konusunun tekrarı | |
7 | Ritmik deşifre ve okuma çalışmaları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Solfej ve ritmik okuma çalışmaları | |
10 | Fa anahtarı öğretimi, tartım diktesi çalışmaları | |
11 | Fa anahtarında ritmik okuma ve solfej çalışmaları | |
12 | Deşifre ve solfej çalışmaları | |
13 | Deşifre ve solfej çalışmaları | |
14 | Dönem içi çalışmaların tekrarı, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Berkowitz, S., Fontrier, G., & Kraft, L. (1986).A New Approach to Sight Singing. New York: W.W.Norton&Company. Fontaine, F. (1955). Ritim ve Zaman Duygusunun Temelleri. (copyright 1955 by Editions Henry Lemoine). Özgür, Ü., & Aydoğan, S. (2015). Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram 1. Kitap. Ankara: Arkadaş. Özgür, Ü., & Aydoğan, S. (2015). Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram 2. Kitap. Ankara: Arkadaş. Sun, M., & Munzur, M. (2011). Aralık Bilgisi: Kuramsal Açıklamalar, Örnekler ve Uygulamalı Alıştırmalar. Ankara: Sun. Sun, M. (2011). Solfej 1. Ankara: Sun. Sun, M. (2011). Solfej 2. Ankara: Sun. Yavuzoğlu, N. (2010). Uygulamalı Müzik Teorisi-1. İstanbul: İnkılap.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müzik teorisine ilişkin bilgileri kavrar. | 5 | 5 | |||||||||
2 | Tonalite bilgisini kavrar. | 5 | ||||||||||
3 | Majör ve minör tonaliteleri örneklerle açıklar. | 5 | ||||||||||
4 | Tonalite bilgisini deşifre, solfej ve dikte çalışmalarında kullanır. | |||||||||||
5 | Düzeyine uygun okuma parçalarını deşifre eder. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |