Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikroişlemciler ve Sayısal İşaret İşleme Laboratuvarı | EEM 473 | 7 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | İleri Mikroişlemciler veya Sayısal İşaret İşleme derslerinden birini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURHAN BARAKLI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, Doç.Dr. GÖKÇEN ÇETİNEL, Dr.Öğr.Üyesi BURHAN BARAKLI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sayısal filtre bilgilerinin gerçek zaman uygulamasını yapmak ve sonuçlarını yorumlayabilmek. (İleri) Mikroişlemciler teorik derslerinde elde edinilen mimari, adresleme yöntemleri, kesmeler, çevrebirimleri ve seri haberleşme bilgilerinin gerçek zaman uygulamalarını yapmak ve uygulama yeteneklerini geliştirmek. Disiplinler arası ilişki içeren ilgili senaryoya göre karmaşık mühendislik problemlerinin çözümü için algoritmaya dayalı yazılımsal tasarımların/çözümlerin üretilmesi |
Dersin İçeriği | Adresleme modları, ADC, DAC, PWM, SPI, POR, EEPROM , PORTLAR ve LCD uygulamaları ve sistem tasarımı, simülasyon, gerçek zaman uygulama ve çıktı yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici mimari ve adresleme modlarının pekiştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
2 | ADC-DAC kullanım yeteneklerinin geliştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
3 | Darbe genişlik modulasyon modulünün gerçek zaman uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
4 | DSP ve Sayısal Filtre tasarımı | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerin çözümünde algoritma geliştirme yeteneğinin geliştirilmesi/kazandırılması | Anlatım, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici deney kartları ve PC arayüz programının tanıtımı | |
2 | Analog-Dijital çevrici deneyi | Deney Föyü |
3 | Dijital-Analog çevrici deneyi | Deney Föyü |
4 | Darbe genişlik modülasyon deneyi | Deney Föyü |
5 | LCD deneyi | Deney Föyü |
6 | Adım motor deneyi | Deney Föyü |
7 | Örnekleme zamanı seçimi ve üretimi | Deney Föyü |
8 | DC motor sürme deneyi | Deney Föyü |
9 | DSP Laboratuar ve ölçü aletlerinin tanıtılması | Deney Föyü |
10 | TMS320C6713 DSK DSP geliştirme kartının ve CCS yazılımının tanıtılması | Deney Föyü |
11 | TMS320C6713 DSK kullanılarak veri girişi ve çıkışının yapılması | Deney Föyü |
12 | Sonlu impuls yanıtlı (FIR) filtrelerin gerçekleştirilmesi | Deney Föyü |
13 | Sonsuz impuls yanıtlı (IIR) filtrelerin gerçekleştirilmesi | Deney Föyü |
14 | Hızlı Fourier Dönüşümünün (FFT) gerçekleştirilmesi | Deney Föyü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | MİKROİŞLEMCİLER VE SAYISAL İŞARET İŞLEME LABORATUVARI FÖYÜ |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici mimari ve adresleme modlarının pekiştirilmesi | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | ADC-DAC kullanım yeteneklerinin geliştirilmesi | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Darbe genişlik modulasyon modulünün gerçek zaman uygulaması | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | DSP ve Sayısal Filtre tasarımı | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerin çözümünde algoritma geliştirme yeteneğinin geliştirilmesi/kazandırılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 35 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 35 |
1. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 7 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |